Po asijské hře go chce DeepMind počítačem ovládnout i poker
Další vývoj umělé inteligence prezentovali David Silver a Johannes Heinrich, dva badatelé University College London (UCL). Společně provedli první snahy na dvou typech pokeru. Tím prvním je jednodušší Leduc, při kterém se hraje pouze se šesti kartami, druhým pak nejpopulárnější typ Texas Hold’em.
Při „učení“ počítačového programu praktikovali podobný systém jako u AlphaGo. V tomto případě však měli práci ještě těžší, protože počítač nemá informace o tom, jaké karty mají lidští hráči na ruce, a hlavně vždy nedokáže odhadnout jejich chování.
Vývoj nového počítačového programu je teprve v začátcích a zatím se neví, kdy by mohl být uveden do provozu a otestován proti nejlepším světovým hráčům. Podle některých expertů na herní algoritmy se však bude muset také naučit blafovat.
První triumf DeepMind
Vývojová laboratoř DeepMind byla založena v roce 2010 a jedním ze zakladatelů byl Demis Hassabis z UCL. V lednu 2014 ji koupila společnost Google za 400 milionů liber. Výzkumníkům se během následujících dvou let podařilo doladit program AlphaGo, který letos porazila světového mistra v tradiční hře go.
Go má jednodušší pravidla než šachy, zároveň však nepoměrně větší možnosti tahů. Souboj počítače proti mistrovi této hry byl ve světě hodně sledovaný a například televize z Číny, Japonska a Jižní Koreje vysílaly všech pět zápasů živě. I Se-dol odešel jasně poražen, když dokázal vyhrát jen jednou. Po třetí porážce se Jihokorejec omluvil za to, že nedokázal naplnit očekávání lidí.