Podjezd: auta jezdí bazénem

Podjezd v Dlouhé ulici trápí tisíce řidičů. Vysoká voda a uvízlé kamiony z něj dělají spíš zátaras.

Důležitá dopravní tepna ze Zlína na Fryšták má jedno velmi slabé místo. Podjezd v Dlouhé ulici je jako strašák pro řidiče: pravidelně jej zaplavuje voda, často je zablokovaný kamiony. Při nedávných povodních, kdy zůstal opět pod vodou, ve městě téměř zkolabovala doprava. Vytrvalé deště nebo rychlé a vydatné průtrže mračen pokaždé zahltí čerpadla a z místa pod kolejemi se stane bazén.

„Svou roli v problémech hraje i Dřevnice. Při velké vodě se dere výpustěmi zpět, čerpadla ji nevytlačí, a řeka tak zaplavuje dno podjezdu. Pak mohou pomoci jen hasiči, kteří vodu odčerpají a hadicemi ji odvedou mimo,“ uvedl šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

Zablokování silnice mezi Zlínem a Fryštákem způsobuje zásadní problémy. „Policisté odkláněli dopravu přes nadjezd nad autobusovým nádražím. Když jsem jel od Fryštáku, musel jsem přes celé Jižní Svahy a ztratil jsem spoustu času. Mělo by se to řešit,“ prohlásil po zkušenosti s nedávným uzavření podjezdu řidič Jan Dobeš.

Provoz v podjezdu však neblokuje jen voda. „Přibližně jednou za dva měsíce se stane, že pod most vjede kamion a kvůli výšce neprojede. Někdy dokonce strhne i trolejové vedení. Pak společně s dopravní policií usměrňujeme dopravu. Ve špičce je to někdy hodně problematické,“ potvrdil ředitel zlínských strážníků Milan Kladníček.

Proč se z hlavního tahu mezi Zlínem a Fryštákem stává několikrát do roka desítky centimetrů hluboký bazén nebo úzké hrdlo, které ucpe špunt v podobě vysokého kamionu? Podle zlínského radního Miroslava Šenkýře, který má na starosti dopravu, je to technický problém.

„Nejnižší bod silnice je pod úrovní kanalizačního sběrače i řeky Dřevnice. Nejlepším řešením by bylo podjezd zasypat a vytvořit klasický přejezd přes koleje. Vzhledem k počtu aut, která denně silnicí projedou, je to ale nereálné,“ uvedl Šenkýř.

Řešení komplikované situace by tak měla přinést až plánovaná elektrifikace železniční trati mezi Otrokovicemi a Vizovicemi. „Počítáme s přestavbou podjezdu, rozšířením silnice na čtyři pruhy a zvětšením průjezdné výšky. Projektantům jsme zadali, aby při přestavbě zajistili, že u podjezdu bude modernější a výkonnější přečerpávací zařízení dešťové vody,“ řekl šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

Řidiči se však problémů zbaví až za několik let. „Mám-li být optimista, dříve než za pět let to nebude,“ soudí Malý. Radní Šenkýř je ještě pesimističtější. „Podle mě to není největší dopravní problém města, takže přestavba je v nedohlednu,“ řekl radní pro dopravu.
Jaké problémy už způsobil podjezd vám?