Romeo a Julie zkomprimovaní do sto dvaceti minut

Až na listopad čekalo s první premiérou sezony kvůli stému výročí svého založení Městské divadlo Mladá Boleslav.

V pátek třináctého poprvé uvedlo dostatečně důstojný a tradiční titul pro zahájení devítidenních oslav, totiž Shakespearova Romea a Julii v překladu Josefa Topola. K jeho režii si přizvalo herce, režiséra a šéfa Divadla v Celetné Jakuba Špalka.
Špalek přistoupil ke klasickému titulu tradičně. Hudba sestává z několika opakujících se motivů, kostýmy jsou dobové, jen obohacené o moderní detail jako zip na Romeových kalhotách.
Scéna je takřka prázdná, režisér pracuje se čtyřmi oboustrannými paravány a výškovým strukturováním prostoru, který tak nabízí řadu hracích míst i třeba skvělý nápad s nasvícením schodů, jako by šlo o loď kostela. Kruhový podstavec se zase může jednoduše proměnit v milenecké lůžko, balkon či kobku.
Diváka to nutí pracovat s fantazií a počítat s divadelní konvencí, třeba když sleduje balkonovou scénu bez reálného balkonu. Publiku v tom pomůžou oba mladí představitelé titulních rolí Veronika Kubařová a Matouš Ruml.
Ruml okouzlí zamilovaným ranním příchodem do kostela, Kubařové Julie je netypicky dravá dívka. Oba snad s reprízami získají na jistotě a přestanou zbytečně spěchat.
Kvůli zkrácenému textu však představení bude chvátat vždy. Divák se dočká proslulých scén, ovšem s výrazně zkrácenými dialogy, které někdy nenavazují či postrádají motivace.
Špalek tím chtěl zřejmě vyjít vstříc modernímu divákovi. Tradičního tím moc nepotěší, přilákat by však mohl teenagery – na hvězdu seriálu Comeback Rumla i okouzlující Kubařovou a hlavně tragédii coby drama v kostce.