Saúdskoarabský princ Valíd bin Talál investoval 300 milionů dolarů do Twitteru | E15.cz

Saúdskoarabský princ Valíd bin Talál investoval 300 milionů dolarů do Twitteru

ilustrační foto
ilustrační foto
• 

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Saúdskoarabský princ Valíd bin Talál a jeho společnost Kingdom Holding Company koupili strategický podíl v sociální síti Twitter za 300 milionů dolarů (5,8 miliardy korun). Vyplývá to z dnešního prohlášení. Podle odhadů analytiků mohl princ investicí získat ve firmě až 3,75 procenta akcií.

Společnost Kingdom dodala, že investice je výsledkem několika měsíců jednání. „Naše investice do Twitteru potvrzuje naši schopnost rozeznat vhodné příležitosti k investicím do slibných, vysoce růstových podniků s globálním dopadem,“ uvedl Valíd bin Talál v prohlášení.

Princ Valíd bin Talál patří k saúdskoarabské vládnoucí rodině a je to jeden z nejbohatších lidí na světě. Prostřednictvím své firmy Kingdom Holding Company (KHC) investoval již do několika západních společností, včetně banky Citigroup, americké Apple a mediální firmy News Corp.

Nedávno Valíd bin Talál oznámil, že plánuje spustit zpravodajský kanál Alarab, který by měl konkurovat katarské televizní stanici Al-Džazíra či Al-Arabíja podporované Spojenými arabskými emiráty. KHC vlastní rovněž významný podíl v saúdské mediální firmě, která vydává vlivné arabské noviny Aš-Šark al-Avsat, napsaly agentury AP a Reuters.

Valíd bin Talál Autor: kingdom.com.sa

Sociální síť Twitter spustila veřejně svoji činnost v roce 2006 a za pouhých pět let provozu stala skutečným internetovým fenoménem. V současnosti odešlou uživatelé Twitteru na celém světě kolem 200 milionů příspěvků denně. Aukce akciových podílů firmy na počátku března letošního roku ohodnotila celý podnik na 7,7 miliardy USD.

Investoři nedočkavě čekají na primární nabídku akcií Twitteru, ten však letos v září uvedl, že na burzu nespěchá. V létě se mu podařilo získat od investorů 400 milionů USD. Twitter má nyní více než 100 milionů aktivních uživatelů, kteří se přihlásí alespoň jednou do měsíce. Větší konkurent Facebook, který je jedničkou na trhu, má více než 750 milionů uživatelů.

Twitter sehrál důležitou úlohu v šíření informací při takzvaném arabském jaru, tedy sérii povstání, která otřásla v letošním roce Blízkým východem a severní Afrikou.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video