Šéfkuchař Sahajdák: Lidé by měli na kuchaře tlačit a odmítat platit za něco, co jim nechutná

Oldřich Sahajdák

Oldřich Sahajdák Zdroj: Isifa / Isifa Production / Libor Fojtik

šéfkuchař Oldřich Sahajdák
Šéfkuchař La Degustation Boheme Bourgeoise Oldřich Sahajdák.
Oldřich Sahajdák
4
Fotogalerie

Gastronomický byznys si prošel a stále prochází náročným testem. Pandemie koronaviru připravila podniky o nemalé peníze i řadu hostů, restaurace i hospody se tak musí nové realitě rychle přizpůsobovat. Například michelinský podnik La Degustation Bohême Bourgeoise připravil kratší menu a obědy za nižší ceny. Také ale zmenšil pracovní tým. V rozhovoru pro server Jídlo a radost to řekl šéfkuchař Oldřich Sahajdák.

“Místo devíti nás vaří jenom pět, a to i v pondělí, kdy bývalo zavřeno. Chtěli a museli jsme se přiblížit lidem cenou, protože na večeři za 3500 korun by k nám v téhle době nikdo nepřišel. Menu jsme zkrátili z dvaceti položek na šest, a tím pádem jsme ho mohli zlevnit. Hosté si navíc můžou vybrat mezi tříchodovou a šestichodovou variantou, nebo si objednat libovolný počet jídel,” řekl serveru Sahajdák.

Šéfkuchař rovněž připomněl některé praktiky části tuzemských kuchařů, kdy nahrazují suroviny levnějšími alternativami. “Impuls musí vyjít od zákazníků. Ve chvíli, kdy jako konzumenti začneme ignorovat nekvalitní potraviny, přibudou v regálech obchodů i na jídelních lístcích poctivější suroviny. Lidé by měli na kuchaře víc tlačit a odmítat platit za něco, co jim nechutná. Na druhé straně je to i poslání restaurací – do jisté míry hosty vzdělávají,” tvrdí Sahajdák.

Celý rozhovor čtěte na serveru Jídlo a radost.