Škodě Auto loni klesl zisk, přesto vydělala přes 15 miliard

Předseda představenstva automobilky Škoda Auto Winfried Vahland informoval 20. března v Mladé Boleslavi o hospodářských výsledcích za rok 2012.

Předseda představenstva automobilky Škoda Auto Winfried Vahland informoval 20. března v Mladé Boleslavi o hospodářských výsledcích za rok 2012.

ČTK
nos , ČTK
Zvýšení tržeb a pokles zisku kvůli investicím do modelových novinek, tak dopadl pro automobilku Škoda Auto loňský rok. Rekord automobilka zaznamenala v prodeji vozů. Těch zákazníkům dodala 939 200.

Hlavní letošní strategie Škody Auto, tedy zavádění výroby nových modelů se promítne v prvním pololetí poklesem prodeje. Slabší první pololetí má podle Winfrieda Vahlanda vykompenzovat pololetí druhé a roční prodeje mají přkonat loňský prodejní rekord. Atakována tak může být hranice milionu prodaných vozů.

Škodě Auto loni klesl zisk po zdanění o 4,5 procenta na 15,4 miliardy korun. Tržby stouply o čtyři procenta na 262,6 miliardy korun. Automobilka loni dodala zákazníkům rekordních 939 200 aut, což představuje meziroční růst o 6,8 procenta. Za poklesem zisku vidí automobilka masivní investice do nových a inovovaných modelů.

Inovovaná Škoda OctaviaInovovaná Škoda OctaviaPrvní polovina roku bude ve znamení zavádění třetí generace nejprodávanějšího modelu Octavia

Nový Superb combiNový Superb combiInovovaný Superb ve variantě combi

Škoda FabiaŠkoda FabiaNejnovější verze vozu Škoda Fabia

„Dosáhli jsme rekordních hodnot odbytu a tržeb, rozšířili jsme naši modelovou paletu a dále posílili naši pozici na mezinárodním automobilovém trhu. Investovali jsme do nových modelů a výrobních kapacit. I v nepříznivém ekonomickém prostředí jsme náš provozní výsledek udrželi na prakticky stabilní úrovni 17,9 miliardy korun,“ uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.

Investice do nových modelů

Automobilka loni zvýšila investice téměř o polovinu, na více než 21 miliard korun. Výdaje na výzkum a vývoj se zvýšily o 17 procent téměř na 11 miliard korun. Do zavádění nových modelů a výrobních kapacit chce Škoda Auto investovat i letos. Plánuje uvedení osmi nových nebo inovovaných modelů. Do roku 2015 chce obnovit všechny modelové řady.

V západní Evropě, která se jako trh propadla o osm procent, prodej vozů Škoda klesl o 0,9 procenta na 358 400 aut. Podíl značky na západoevropském trhu vzrostl z 2,8 procenta v roce 2011 na tři procenta. Ve východní Evropě si značka polepšila o více než čtvrtinu na 137 100 vozů. Ve střední Evropě automobilka zvýšila prodej o 0,7 procenta na 124.000 aut. V České republice měl opět každý třetí prodaný nový vůz ve znaku škodovácký okřídlený šíp.

V Rusku vzrostl počet dodávek o třetinu na nový rekordní odbyt 99.100 vozů. Na klíčovém trhu v Číně Škoda zvýšila prodej o sedm procent na 235.700 vozů. Čína tak byla pro automobilku opět největším trhem. V Indii dosáhla firma nárůst prodejů o 14 procent na 34 300 vozů.