Škodě Auto loni klesl zisk, přesto vydělala přes 15 miliard

Hlavní letošní strategie Škody Auto, tedy zavádění výroby nových modelů se promítne v prvním pololetí poklesem prodeje. Slabší první pololetí má podle Winfrieda Vahlanda vykompenzovat pololetí druhé a roční prodeje mají přkonat loňský prodejní rekord. Atakována tak může být hranice milionu prodaných vozů.
Škodě Auto loni klesl zisk po zdanění o 4,5 procenta na 15,4 miliardy korun. Tržby stouply o čtyři procenta na 262,6 miliardy korun. Automobilka loni dodala zákazníkům rekordních 939 200 aut, což představuje meziroční růst o 6,8 procenta. Za poklesem zisku vidí automobilka masivní investice do nových a inovovaných modelů.
Inovovaná Škoda Octavia
Nový Superb combi
Škoda Fabia
„Dosáhli jsme rekordních hodnot odbytu a tržeb, rozšířili jsme naši modelovou paletu a dále posílili naši pozici na mezinárodním automobilovém trhu. Investovali jsme do nových modelů a výrobních kapacit. I v nepříznivém ekonomickém prostředí jsme náš provozní výsledek udrželi na prakticky stabilní úrovni 17,9 miliardy korun,“ uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.
Investice do nových modelů
Automobilka loni zvýšila investice téměř o polovinu, na více než 21 miliard korun. Výdaje na výzkum a vývoj se zvýšily o 17 procent téměř na 11 miliard korun. Do zavádění nových modelů a výrobních kapacit chce Škoda Auto investovat i letos. Plánuje uvedení osmi nových nebo inovovaných modelů. Do roku 2015 chce obnovit všechny modelové řady.
V západní Evropě, která se jako trh propadla o osm procent, prodej vozů Škoda klesl o 0,9 procenta na 358 400 aut. Podíl značky na západoevropském trhu vzrostl z 2,8 procenta v roce 2011 na tři procenta. Ve východní Evropě si značka polepšila o více než čtvrtinu na 137 100 vozů. Ve střední Evropě automobilka zvýšila prodej o 0,7 procenta na 124.000 aut. V České republice měl opět každý třetí prodaný nový vůz ve znaku škodovácký okřídlený šíp.
V Rusku vzrostl počet dodávek o třetinu na nový rekordní odbyt 99.100 vozů. Na klíčovém trhu v Číně Škoda zvýšila prodej o sedm procent na 235.700 vozů. Čína tak byla pro automobilku opět největším trhem. V Indii dosáhla firma nárůst prodejů o 14 procent na 34 300 vozů.