Staví načerno. Na městském pozemku
V Semtíně roste kontroverzní stavba. Projekt v areálu Zelená louka společnosti D+D Park Pardubice měl přitom ještě před půl rokem velkou podporu vedení města. Firma ale s přízní politiků naložila po svém. Nevyřešila problém s dopravou a nedostala tak územní souhlas potřebný k vydání stavebního povolení. Přesto stavbu zahájila.
Klíčová křižovatka
Příprava projektu se zasekla na křižovatce u „Šmidberského“. Město ji po investorovi chtělo upravit, aby snesla zvýšený nápor především nákladní dopravy. „Mělo to být vyřešené do zahájení stavby, ale nestalo se,“ říká náměstek primátora Alexandr Krejčíř. „Nebylo to možné stihnout. Ředitelství silnic a dálnic navíc přislíbilo, že křižovatku příští rok upraví,“ brání se předseda představenstva D+D Petr Dědek.
Už teď je přitom průjezdnost této křižovatky kritická. V oblasti se totiž nachází i další průmyslové podniky – betonárka, obalovna a kovošrot. Po dokončení obřích skladů provoz ještě zhoustne. „Vliv na dopravu bude strašný,“ varuje zastupitel Miroslav Petráň.
Investor navíc nesplnil ani další podmínku města. Upravit nevyhovující příjezdovou komunikaci do areálu. „Chtěli jsme ji rozšířit a opravit,“ vysvětluje vedoucí odboru dopravy Vladimír Bakajsa. „Všechno vyřešíme. Nemohli jsme čekat. Přišli bychom o stamilionovou investici a Pardubice o sto nových pracovních míst,“ hájí svůj postup Petr Dědek.
Stavba na pozemku města
Sklady přitom rostou i na městském pozemku. D+D Park věří, že jí téměř pět set metrů plochy město prodá nebo pronajme.
„Budu zásadně proti. Pokud se investor chová takto neseriózně, neměli bychom pozemek pronajímat až do vyřešení celé záležitosti,“ myslí si primátor Jaroslav Deml. Pronájem přitom už doporučila pozemková komise města.