V okolí Masarykova nádraží by neměla chybět zeleň, obchody a relaxační zóna

Společnost Masaryk Station Development v rámci výstavy „Budoucnost území kolem Masarykova nádraží“ vystavovala v průběhu června v budově Fakulty architektury ČVUT v pražských Dejvicích nápady sedmi architektonických studií, jak proměnit nevyužitý prostor kolem Masarykova nádraží. V rámci výstavy probíhalo také dotazníkové šetření za účelem zjištění názorů či připomínek široké veřejnosti k samotnému prostoru i k jednotlivým architektonickým návrhům. Vítězným návrhem dotazníkového šetření se stala studie Jeana Nouvela, Jiřího Stříteckého a Martina Krupauera. Hned za ní se pak umístila studie Cigler Marani Architects.

Respondenti dotazníkového šetření také měli možnost vyjádřit své vlastní nápady na využití těchto pozemků. Podle nich by nová podoba prostoru kolem Masarykova nádraží měla zahrnovat obchody, služby, byty i relaxační a pěší zóny. Nejčastější byl požadavek na dostatek zeleně, ale respondenti uváděli i konkrétní kulturní zařízení jako například koncertní síň. Většina dotazovaných požaduje zachování nádraží.

Na častý dotaz, zda Masarykovo nádraží zůstane v provozu, ředitel projektu Tomáš Kadeřábek odpovídá: „Zachování nádraží je samozřejmostí. A nejen to. Naše společnost Masaryk Station Development v současné době realizuje citlivou rekonstrukci Masarykova nádraží tak, aby tato jedinečná historická budova odpovídala moderním požadavkům cestujících.“

Masaryk Station Development zároveň připravuje celkovou revitalizaci přilehlého území a právě při této příležitosti zadala zpracování architektonických studií, které byly na výstavě „Budoucnost území kolem Masarykova nádraží“ představeny veřejnosti.. „Hojná návštěvnost výstavy a zájem o dotazníkové šetření nás velmi těší,“ komentuje výstavu Tomáš Kadeřábek a dodává, „naše snaha vyvolat veřejnou diskuzi o tomto území se podařila a nezbývá jen doufat, že bude nový územní plán Prahy schválen co nejdříve, abychom mohli nové nápady realizovat.“