Veslování: sport s kusem romantiky | E15.cz

Veslování: sport s kusem romantiky

Jiří Šlaj

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Veslařský oddíl TJ Chemička Ústí pořádá celoročně nábor dětí pro závodní i rekreační veslování. Věk nerozhoduje.

Veslování je sportem s kusem romantiky. V Ústí nad Labem, kde veslaři trénují v údolí řeky Labe, to platí dvojnásob.
„Je to skvělý sport, u kterého se pohybujeme v pěkném prostředí. Dělám ho asi šest let a nepřestává mě bavit. Není zaměřen na jeden typ svalů, ale skoro na všechny, proto dobře formuje postavu,“ pochvaluje si Tomáš Pilník, šestnáctiletý závodník veslařského oddílu TJ Chemička Ústí nad Labem.

Začít lze i později

Veslaři mají svůj klub ve Vaňově. K loděnici jezdí městské autobusy. V budově je možné kromě závodních lodí využívat také posilovnu a tělocvičnu s veslařskými trenažery. Součástí areálu je i veslařský bazén a hřiště na fotbálek či volejbal. „Kromě posilování chodíme také běhat na stezku Pohádkovým lesem nad železniční tratí směrem do Dolních Zálezel,“ přibližuje trénink veslařů šéftrenér Lukáš Pavlovský. Začít je možné od jedenácti let. Nehraje přitom roli, jestli jde o chlapce či dívku. Oproti jiným druhům sportu má veslování ještě jednu výhodu. „Není problém začít třeba i v osmnácti letech. Protože se jedná o vytrvalostní sport, veslaři své nejlepší výkony podávají až kolem pětadvaceti let. Proto mají dost času technicky a vytrvalostně vyzrávat,“ upřesňuje trenérka děvčat Lenka Floriánová.
Zájemci musí umět plavat. Na vybavení je ale veslování nenáročný sport. „Tenisky, tepláky a triko pro začátek stačí,“ upřesňuje Floriánová. Později si děti mohou koupit oddílové kombinézy. Lodě má oddíl vlastní.
Počet tréninků závisí na věku dítěte. Mladší trénují většinou dvakrát týdně, s přibývajícím věkem se počet tréninkových hodin zvyšuje. V létě i v zimě jezdí oddíl na soustředění. K povinnostem členů patří i péče o loděnici, společný úklid po závodech a různé brigády.

Přirozený pohyb

Při veslování jsou zapojené svalové partie celého těla. Pohyb je plynulý, nedochází k nárazům a nepřirozeným pohybům, tedy ani k častým zraněním. „Výhodou je souměrnost zátěže. Lze tak zatěžovat i jedince s nadváhou. Z úrazů je časté zhmoždění ramen,“ uvedl sportovní lékař Ota Hamrlík.

Autor: Jiří Šlaj

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video