Víte, s kým si na sociálních sítích píšete? Kalifornie se chystá bojovat s falešnými účty | E15.cz

Víte, s kým si na sociálních sítích píšete? Kalifornie se chystá bojovat s falešnými účty

Víte, s kým si na sociálních sítích píšete? Kalifornie se chystá bojovat s falešnými účty
Twitter
• 
ZDROJ: info.cz

mit

Zástupci amerického státu Kalifornie navrhli nový zákon, který má pomoci v boji proti internetovým botům. Klíčovou roli proti automatickým účtům na sociálních sítích mají hrát společnosti Facebook a Twitter. 

Takzvaní boti v posledních letech významně ovlivnili dění na internetu. Automatické účty, které se však tváří jako reální uživatelé, je možné si na sítích koupit a využívat je pro rozličné účely. Nejčastěji se hovoří například o jejich aktivitě v průběhu amerických voleb, kdy boti automaticky sdíleli statusy současného amerického prezidenta Donalda Trumpa a tím se kandidátovy myšlenky dostaly k širšímu publiku.

Pokud projde legislativní návrh potřebným procesem, budou muset sociální sítě tyto umělé účty jasně identifikovat a tím zabránit, aby je ostatní uživatelé považovali za skutečné osoby. „Potřebujeme vědět, zda se na síti bavíme s reálnými lidmi, nebo zda jsme manipulováni,“ uvedl pro Bloomberg demokratický senátor Bob Hertzberg, který zákon navrhl.

Osobní údaje dvou miliard uživatelů Facebooku se mohly dostat do cizích rukou

To však nemusí být tak jednoduché. Kvůli stále se zlepšující technologii automatizace a umělé inteligence je totiž stále složitější falešné účty rozpoznat. Roli v tom hraje i skutečnost, že mnohé účty nejsou automatizovány plně, ale stále mají část úkonů s provozem na starosti reální lidé, což jim dodává autentičnost.

Kalifornie zákon navrhuje z pozice státu, ve kterém sídlí většina amerických technologických firem. Podobné návrhy přitom padaly i ve Washingtonu, konkrétní zákon však v Kongresu na stole není. Problémem vlivu technologií na běžný život se však zabýval minulý roku již takzvaný Honest Ads Act (Zákon o poctivé reklamě), který se zaměřil na regulaci politické reklamy.

Snahy o boj s umělými účty však projevují i samotné sociální sítě. Twitter ve své analýze uvedl, že až 15 procent účtů mohou být takzvaní boti, v reakci na to pak upravil svůj algoritmus, aby mohlo dojít k jejich snazšímu odhalení. Jednotlivé kroky v minulosti představil i Facebook nebo Google.

Autor: mit
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud