Výtěžek aukce uměleckých lahví Pilsner Urquell pomůže i letos Centru Paraple

Zdroj: Plzeňský Prazdroj, a.s.

Již podeváté pořádá Pilsner Urquell charitativní projekt Aukční lahve. Každý rok v předvánočním čase se draží imitovaná edice deseti designových lahví navržených nejlepšími českými designéry a vyrobená v předních českých sklárnách. Výtěžek vždy putuje na podporu Centra Paraple, které již od roku 1994 pomáhá lidem s poškozením míchy. Letos je tato akce zvláště potřebná, protože pandemie koronaviru a přijatá opatření výrazně ovlivňují i činnost Centra.

„Vždy jsme se snažili získat maximální objem prostředků na naší činnost především poskytováním našich služeb a realizací nejrůznějších akcí. Letošní rok je ale výjimečný. Dostáváme se do ztráty několika milionů. Způsobilo to zejména utlumení činnosti i výpadek charitativních akcí na naši podporu. O to více si ceníme tradičních projektů, jako je aukce uměleckých lahví Pilsner Urquell, které nám pomáhají dlouhodobě,“ říká profesor Pavel Kolář, předseda správní rady Centra Paraple.

Plzeňský Prazdroj, a.s.

Lahve, které se budou pro Paraple dražit letos, jsou skutečně výjimečné. Na jejich vytvoření se Pilsner Urquell v tomto roce dohodl s předním tuzemským designérem Michalem Froňkem, spoluzakladatelem studia Olgoj Chorchoj. Výroby se pak ujala světoznámá sklárna Moser a hodinářská manufaktura Bohematic, která korunovala aukční lahve precizně provedenými futuristickými uzávěry. Kromě moderních zátek a plochého brusu zdobí lahev tradiční zlaté logo a pečeť pivovaru Pilsner Urquell. Také upínací spona kovového mechanického uzávěru na lahvích je pozlacena 24karátovým zlatem. Prvky z ušlechtilého kovu odkazují ke zlatavé barvě první várky plzeňského ležáku, kterou v roce 1842 z českých surovin uvařil sládek Josef Groll. Jednotlivé lahve budou nakonec uloženy do dřevěných obalů z dubového dřeva s vypáleným logem Pilsner Urquell, ručně vyrobených mistry bednáři plzeňského pivovaru.

Plzeňský Prazdroj, a.s.

„Pilsner Urquell pomáhal potřebným ve všech etapách své téměř 180leté historie. Uvědomujeme si, jak výjimečná je současná doba a jak těžká je i pro našeho dlouhodobého partnera Centrum Paraple. Děláme vše pro to, aby se do aukce zapojilo co nejvíce lidí, a výtěžek významně přispěl k udržení kvality a rozsahu služeb pro lidi, kteří to potřebují,“ říká Kateřina Hašková, brand manažerka značky Pilsner Urquell.    

Letošní charitativní aukce uměleckých pivních lahví odstartuje ve čtvrtek 10. prosince v 9 hodin na webu aukce.mall.tv/pilsner2020 a potrvá do pozdních odpoledních hodin. Živě ji budete moci sledovat na internetové televizi Mall TV nebo se do ní rovnou zapojit. Vyvolávací cena každé lahve je 1000 korun, minimální příhoz v aukci je 100 korun.