Německý fotbalový sen. Euro 2024 snad zemi přinese ekonomickou vzpruhu

Německý šampionát s Čínou v zádech. Mezi sponzory mistrovství EURO 2024 nenajdeme jedinou německou automobilku, ale šenčenský BYD, který je jedním ze čtveřice čínských partnerů.

Německý šampionát s Čínou v zádech. Mezi sponzory mistrovství EURO 2024 nenajdeme jedinou německou automobilku, ale šenčenský BYD, který je jedním ze čtveřice čínských partnerů. Zdroj: ČTK / Federico Gambarini

Petr Fischer

Německo opět žije fotbalem a doufá, že evropské mistrovství v nejoblíbenějším sportu planety ho ekonomicky nakopne, abychom použili fotbalovou hantýrku, která už zase ovládla jazyk veřejného prostoru. A nakopnutí už dva roky stagnující německá ekonomika opravdu potřebuje.

Němci počítají s tím, že 2,7 milionu diváků si koupí lístek na utkání a dalších sedm milionů hostů zaplní fanouškovské zóny a veřejné projekce. O všechny se musí postarat především hotelový a gastronomický průmysl, který se celý rok na fotbalové mistrovství Evropy těší. Má to být i svátek gastronomický a svátek maloobchodu vůbec.

Německá obchodní asociace HDE odhaduje, že celkové dodatečné tržby spojené s Eurem dosáhnou 3,8 miliardy eur (asi 95 miliard korun). Více než polovina by měla připadnout ubytovacím a stravovacím zařízením. Podle celoněmeckého průzkumu, který si nechala vypracovat asociace hotelů a restaurací Dehoga, polovina oslovených podniků z měst, kde se bude hrát, očekává, že jim Euro 2024 přinese výrazně větší tržby. Po celém Německu je to každý sedmý gastronomický podnik. Počítá se samozřejmě s tím, že miliony Němců i hostů za zahraničí přijdou fandit do hospod a zahradních restaurací.

Jak rychle sehnat 65 tisíc lidí

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!