Jaroslav Bukovský: Podoby hlouposti

Wearables – chytré hodinky

Wearables – chytré hodinky

Chytré hodinky slaví vítězné tažení světem. Loni si je na to či ono zápěstí navléklo osm milionů lidí, čtyřikrát tolik než o rok předtím. Kolik chytrých mašinek máš, tolikrát jsi člověkem, rýsuje se motto zítřka. Chytrost nicméně zase jednou stojí na hliněných nohách, takřka vše totiž sází na současný manifest zaostalosti lidstva: ubohou kapacitu baterky.

Nejen možnost si zavolat, ale i prostá informace o tom, kolik je hodin, zůstanou v budoucnu v závěru celodenního výletu k dispozici jen vyvoleným. Těm hloupějším.

Maserati konečně oznámilo svou premiéru v segmentu chytrých aut. Není řeč o samořízených nebo tak či onak hybridních autech, ale o SUV, která výrobcům nejchytřeji vydělávají. Zkratka, jíž se v sebekritických automobilových kuloárech přezdívá nejkratší vtip, a segment, jehož sportovněužitkové schopnosti začínají a zároveň končí gymnastikou s egem majitele, tak získává na svou stranu dalšího, jen zdánlivě nečekaného spojence. Aneb hloupost na silnici dostala další tvář.

Londýnský starosta Boris Johnson rozjel chytrou hru o izolovanou Británii. Bezprostředně hloupým důsledkem jeho kampaně je, že Britům vyjde po víkendu dovolená v zámoří nejdráž za posledních sedm let a výlet do Evropy byl naposledy levnější loni v lednu – kapitál totiž hodil libru přes palubu. Hloupost ale vzhledem k investiční i obchodní provázanosti s unií zažívá v Londýně možná pouhé entrée.