Ano, praxe potravinářských gigantů je zavrženíhodná a výmluvy mluvčích potravinářských společností, proč tomu tak je, bývají vyloženě trapné a ubohé. Většinou se točí kolem toho, že českým a dalším východoevropským spotřebitelům prostě jdou náhražky a nekvalita k duhu. Nechtěl bych být v jejich kůži. Oni za to nemohou, prostě mají nařízeno, co mají říkat.
Občas by bylo lepší raději mlčet než vypouštět některé perly. Coca-Cola například tvrdí, že používá glukózo-fruktózový sirup namísto přírodního cukru v zájmu zdraví obyvatel, protože má nižší energetickou hodnotu. Co na tom, že vědecké studie ukázaly, že slazení sirupem vyrobeným z pšenice je horší než přejídání se cukrem?
Podle jiné výmluvy Češi nemají rádi párky z masa, protože si k nim s chutí dávají kečup. Také jsme se dozvěděli, že mléčné výrobky nejsou u nás tak tučné, protože místní krávy prostě dojí málo tučné mléko. V každém případě je třeba si uvědomit, že v kapitalismu firmy usilují o maximalizaci zisku, což je jejich prvotní cíl.
A pokud lidé ochotně kupují odpadky, tak proč jim je neprodávat? Dnes – i když s obtížemi – se kvalitní alternativy napodobenin jídla sehnat dají. Levné nejsou, ale tak to prostě je. Boom náhražek vyvolal u veřejnosti představu, že kvalitní jídlo musí být levné a všem dostupné. Nemusí a nebude.