Práce dispečera rozhodně není jednoduchá. Zvlášť když každý den přináší problémy dálnice D1. Podívejte se s námi, jak to vypadá v dispečinku autobusové dopravy dopravce RegioJet.
Všude samé monitory. Na nich různé mapy a dopravní informace. A neustálé telefonáty s informacemi co se děje na cestách, a jak se tomu vyhnout. Tak to vypadá v dispečinku dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency.
V místnosti pražského dispečinku sedí dva dispečeři pro mezinárodní linky a zájezdy. Další dva mají na starost vnitrostátní linky, o které se děli se dvěma dispečery v Brně. V případě potřeby vypomáhá i vedoucí dispečinku Ladislav Zacha.
"Při vysoké škole jsem jezdil mezinárodní nepravidelné autobusové linky. Takže velice dobře vím, co to obnáší," říká Zacha, který nastoupil na pozici dispečera mezinárodní dopravy v roce 2009.
Společnost momentálně disponuje počtem 176 autobusů. Při krizových situacích je tedy v dispečinku skutečně veselo. Někdy se dokonce stane, že je nutné použít objízdnou trasu z objízdné trasy.
"Objízdné trasy jsou většinou silnice 1. třídy, někdy i nižší. Kolikrát to pro ten velký 15 metrový autobus není úplně vhodné. Takže ten člověk musí tu trasu znát, a vědět, že tam řidič s opatrností projede," objasňuje Ladislav Zacha.