Covid lidi rozehrál, říkají šéfové e-shopu Kytary.cz | E15.cz

Covid lidi rozehrál. Čísla máme lepší než před koronakrizí, říkají majitelé e-shopu Kytary.cz

Pavel Kučera

Před dvaceti lety koupil Jan Pils internetovou doménu Kytary.cz a se svým obchodním partnerem Vladimírem Myslíkem kolem ní vybudoval největšího prodejce hudebních nástrojů a hudebnin v Česku, který se uchytil i na dalších evropských trzích. Nezastavila je ani postcovidová krize. Naopak. „Vycítili jsme příležitost, trochu zariskovali a zvýšili některé marketingové rozpočty nebo nakoupili exkluzivní zboží. Díky tomu jsme měli některé položky jediní v Evropě. A pořád ještě jedeme na té vlně, zatím je to dobré,“ říká Vladimír Myslík.

Váš obchod vyrostl za těch dvacet let z malého prodejce kytarových ladiček a strun ve významného hráče na trhu hudebních nástrojů a hudebnin. Proměnila se nějak i poptávka?

V. M.: Řekl bych, že ne. Jsou trendy a vlny, třeba teď je to ukulele, ale ostatní hudební nástroje jsou zastoupené víceméně stále stejně.

J. P: Například v roce 2003 nebo 2004 byly elektrické bicí drahé, byla to okrajová záležitost. Pak se začaly vyrábět levnější, určené pro domácí hraní. A v kategorii bicích se to najednou výrazně přelilo tímto směrem. Stalo se to dostupnějším spoustě lidí a mohli si doma v obýváku zabubnovat s nahrávkou, aniž by někoho rušili. To dřív nešlo. Ale neprojevilo se to jen u nás, existují statistiky a žebříčky, které dokazují, že to byl globální jev. A takových případů bychom našli více i v ostatních kategoriích. Například digitální versus klasická piana.

Jak se projevuje rostoucí kupní síla Čechů? Kupují se dražší nástroje, nebo se naopak zvyšují čísla prodejů těch levnějších?

J. P.: V řádu let je možné vysledovat rostoucí počet prodaných nástrojů v tom high-endu. Lidé mají peníze a chtějí si udělat radost, ať už je to jejich hobby, nebo se tomu věnují profesionálně.

V našem případě je to ale znásobené tím, že jsme trochu blázni. Chceme tu mít i hezké a drahé věci a rychlá návratnost není to jediné, na co se ohlížíme. Díky tomu je naše skladová nabídka high-end nástrojů docela unikátní nejen z hlediska Česka, ale i okolních zemí, například Německa. Čili byla tu zvýšená poptávka a my jsme jí šli naproti tím, že jsme rozšiřovali nabídku.

V. M.: V některých kategoriích, například u nejdražších koncertních pian, se ukázalo, že to má menší smysl. Ale třeba u akustických kytar té nejvyšší kategorie, jako jsou Taylor, Marten, Furch nebo Gibson, tam to zafungovalo i nad naše očekávání. Náročný zákazník, který si u nás v prodejně může takových kytar za šedesát sedmdesát tisíc vyzkoušet hned několik, zjistil, že si tu vybere a funguje to.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu E15
fotoRoční předplatné1899 Kč
Ušetříte 489 Kč oproti měsíčnímu předplatnému
Objednat
fotoČtvrtletní předplatné499 Kč
Ušetříte 98 Kč oproti měsíčnímu předplatnému
Objednat
fotoMěsíční předplatné99 Kč
Cena 99 Kč platí pro první měsíc pro nové předplatitele. Další následující měsíc stojí 199 Kč.
Objednat
fotoDarujte roční předplatnéNáhled předplatného1899 Kč Objednat
Firemní předplatné
Roční licence pro firmy a instituce
Printová verze E15
Předplatné printového deníku E15

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!