V Asii se šije kvalitněji než tady, říká šéf Bushmanu Petr Hulec

Petr Hulec, ředitel firmy Bushman

Petr Hulec, ředitel firmy Bushman Zdroj: Tomeš Michael

Petr Hulec, ředitel firmy Bushman
Petr Hulec, ředitel firmy Bushman
Petr Hulec, ředitel firmy Bushman
Petr Hulec, ředitel firmy Bushman
Petr Hulec, ředitel firmy Bushman
10
Fotogalerie

Pod křídla investičního fondu Reflex Capital, za nímž stojí byznysmen Ondřej Fryc, patří už nějaký čas i výrobce outdoorového oblečení Bushman. Do jeho čela letos v únoru majoritní vlastník postavil Petra Hulce, který má z firmy v problémech vybudovat ziskový podnik. „Jsme finančně stabilizovaní, máme za co vyrábět a máme co prodávat. Po delší době bude tento rok ziskový a chystáme další růst,“ říká Hulec ve svém prvním rozhovoru.

Máte s Bushmanem uživatelskou zkušenost, doteď jste ale řídil technologické firmy anebo obchod. Je to šok přeskočit z IT sektoru k šití oblečení?

Jsem univerzál, dělal jsem v e-commerce, vedl obchod v Dotykačce, řídil zahraniční misi pro Člověka v tísni. Takže žádný velký šok se nekonal.

Proč jste kývl na nabídku Ondřeje Fryce? Je možné, že v budoucnu získáte i podíl ve firmě, když se jí bude dařit?

Přesvědčilo mě, že mi Ondřej ukázal Bushman v jiném světle. Je to obrovská příležitost: firma, která si prošla kritickým obdobím, je najednou v bodě, kdy se s ní má něco začít dít. Má se z ní stát moderní společnost řízená technologiemi a bude záležet na mně, jakým směrem ji dokážu nastartovat.

A ten výhled podílu? Zatím je to tak, že Reflex Capital má 80,4 procenta, zakladatel Jindřich Melichar necelou pětinu.

Zatím jsme se na toto téma nebavili. Ale pokud se Bushmanu bude dařit, myslím, že toto téma můžeme otevřít.

Reflex je investor, který za čas z firem odchází. Kolik máte času dostat Bushman do formy, aby se investice zhodnotila?

Není stanoveno žádné datum, kdy by měl Reflex z Bushmanu odejít. Nicméně se u investora logicky očekává, že někdy v budoucnu z firmy bude chtít se ziskem exitovat. Můj výhled je minimálně tříletý.

Máte k tomu i tříletý kontrakt?

Ne, ale je to doba, kam dokážu dohlédnout.

Tedy dohlédnout z pohledu, že firmu dovedete do formy, aby Reflex na své investici vydělal?

Tak by se to dalo říct, ano.

Menšinovým vlastníkem je zakladatel Jindřich Melichar. Je ve firmě aktivní, anebo je jen pasivním podílníkem?

Je aktivní, velmi. Jsem rád, že jsme stejně naladěni, rozumíme si lidsky. Neumím si představit, že bych takto úzce spolupracoval s někým, s kým bych si osobně nerozuměl. Práci jsme si rozdělili. Jindřich má na starosti to, v čem je silný, tedy vedení brandu a směřování kolekcí. On udává směr, kterým se budou Bushman kolekce ubírat, má funkci brand manažera. Mé zaměření je na obchod, marketing, finanční řízení.

Jak často reportujete majoritáři?

Obchodní metriky jednou týdně. Finanční reporty pak na měsíční bázi.

Jaké ty výsledky jsou?

Firma je finančně stabilizovaná. Má za co vyrábět, má zásoby, má co prodávat. Teď se blížíme ke konci fiskálního roku, který určitě skončí v černých číslech. Je to po delší době ziskový rok a na těch výsledcích chceme stavět i příští rok. Chystáme další růst.

Co znamenají černá čísla?

Na tržbách letos skončíme okolo 200 milionů a zisk bude řádově v jednotkách milionů.

Bushman si prošel poměrně složitým obdobím. Padaly insolvenční návrhy, došlo na zásahy bezpečnostních agentur i na soudy. Kolik stály tyhle věci firmu na poškození brandu, reputace a v důsledku na obchodních vztazích s dodavateli?

Kupodivu málo. Máme neskutečně loajální zákazníky. Zprávy asi tolik neprobublaly ven mezi běžné lidi, možná zůstaly mezi těmi zainteresovanými. Částečně nám to ohrozilo reputaci u developerů, protože jsme chtěli rozšiřovat síť, nicméně poměrně rychle jsme ji získali zpět. Hlavně díky vstupu silného investora.

Vlastník značky Jindřich Melichar podal a pak stáhl insolvenční návrh na svého bývalého obchodního partnera, který měl pod sebou většinu prodejen Bushmanu. Teď už jsou všechny spory dořešeny?

Úplně. Došlo k mimosoudnímu vyrovnání.

Nepřišli jste těmi spory o vztahy s bankami?

Naopak, máme ČSOB a v kritické chvíli nás podržela. Jsme jí vděční. Spolu s investorem se jí podařilo zachránit firmu, která má budoucnost a je růstová. Pomáhá nám financovat výrobu, využíváme akreditivy i provozní kapitál. S bankou komunikujeme velmi úzce, reportujeme jim každý měsíc. Jsme ještě pod drobnohledem, ale atmosféra se změnila, vyčistila se a je pozitivní.

Spory byly kolem prodejen. V Česku a na Slovensku jich máte třicítku. Jak je nyní provozujete?

Většinu sami. Franšíz je aktuálně šest.

Existuje nějaký plán expanze klasické pobočkové sítě?

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!