Při expanzi do zahraničí je třeba zvolit platební bránu podle tamních zvyklostí
Chystáte se s e-shopem expandovat do zahraničí? Možná vás překvapí, že nezáleží jen na kvalitě a vlastnostech produktu ani jen na marketingu. Důležitá je i volba platební brány. Protože v každé zemi jsou lidé zvyklí platit trochu jinak.
Představte si e-shop, který nabízí skvělý produkt, třeba vynikající domácí marmelády. V Česku se obchody daří, spokojených zákazníků přibývá, a tak majitelka dostane nápad prodávat svoje vyhlášené džemy i v Polsku. Investuje do logistiky, infrastruktury, rozšíří výrobu, spustí marketingovou kampaň, ale za hranicí se křivka prodejů ne a ne odlepit ke startu. V čem je zakopaný pes?
Jedním z důvodů může být i podcenění výběru platebních metod. V různých evropských zemích se totiž zvyklosti v placení u zákazníků neskutečně liší. Zatímco v Česku stále vede platba kartou, třeba v sousedním Německu se neobejdete bez PayPal, SEPA direct debit, Giropay nebo SOFORT. Ve Švédsku jsou zase jedničkou odložené platby (BNPL).
V Polsku podle studie FIS Global Payments Report 2023 naprosto dominují online bankovní převody. V e-commerce je na sever od našich hranic využívalo v roce 2022 neuvěřitelných 67 procent zákazníků.
Může za to popularita rychlé, jednoduché a bezpečné služby BLIK, která byla spuštěna v únoru 2015 na základě spolupráce šesti největších polských bank. Dnes ji podporují v podstatě všechny tamní e-shopy, terminály i bankomaty a zákazníci na ni nedají dopustit.
Platební brána Comgate službu BLIK podporuje a svým uživatelům tak otevírá dveře k dominantní části polského trhu. V jejím rozhraní mohou zaplatit rychlým a bezpečným online bankovním převodem nejen uživatelé BLIK, ale také klienti všech významnějších polských bank.
I v rámci evropské rozmanitosti je naprosto neobvyklé, aby jedna platební metoda nějaký trh ovládla tak dominantně. A když už se to konkrétně v Polsku online bankovním převodům povedlo, není radno je vynechat.
I když prodáváte sebelepší marmelády.