Vyšší užívání veřejné dopravy v USA má řadu důvodů, vysvětluje usatoday.com. Jedním z nich je pravděpodobně ekonomická krize, která se podepsala na nižších prodejích aut. Stejně tak ve Spojených státech dlouhodobě klesá počet nově vydaných řidičských průkazů a počet autem ujetých kilometrů.
Svůj podíl na rostoucí veřejné dopravě má taky generační obměna. Pro nejmladší generaci řidičů už není auto symbolem sociálního statutu, ale spíš praktický prostředek, který je má přesunout z místa na místo.
Spojené státy se tak pomalu odvracejí od filozofie individuální automobilové dopravy, která byla pro zemi typická od 50. let. Zatímco ve 30. a 40. letech 20. století americké automobilky kupovaly poskytovatele veřejné dopravy a rušily je, dnes se tramvaje, autobusy a další formy hromadné veřejné přepravy do amerických měst znovu vrací. Podle Michela Melaniphyho, šéfa Americké asociace veřejné dopravy, je to jedna z cest k nastartování ekonomického růstu.