Clubhousu se rodí další konkurence. Na živé audio se vrhají Spotify a LinkedIn

Švédská platforma Spotify se vhrne na živé audio.

Švédská platforma Spotify se vhrne na živé audio. Zdroj: Reuters

Clubhouse čeká nápor konkurence.
Sídlo LinkedIn v kalifornském Mountain View
3
Fotogalerie

Vlna zájmu, kterou vzedmul vstup sociální sítě Clubhouse do Evropy, sice v posledních týdnech trochu opadá, ale počet uživatelů strmě roste. A vypadá to, že chatování za použití vlastního hlasu bude brzy čím dál obvyklejší. Vedle Facebooku a Twitteru se teď do konkurenčního boje v této oblasti vrhají Spotify a LinkedIn. 

Švédská streamovací platforma Spotify se už dávno nesoustřeďuje jenom na hudbu. V roce 2019 se za pomoci výrazných investic zapojila do boje o podcastového posluchače a kromě akvizic podcastových produkčních společností začala vyrábět i unikátní obsah. To by jí letos mělo pomoci překonat v počtu uživatelů Apple Podcasts.

Nově navíc koupila Betty Labs, společnost stojící za aplikací Locker Room, která umožňuje sportovním fanouškům živě diskutovat. Znamená to jediné: Spotify se soustředí i na živé audio.

Aplikace Locker Room zůstane ke stažení v App Storu, ale čeká ji rebranding a postupné rozšíření pole působnosti ze sportu i na kulturu, politiku a na společnost. Každý uživatel podle šéfa vývoje a výzkumu Spotify Gustava Söderströma bude moci založit vlastní živou konverzaci na libovolné téma.

Prostřednictvím aplikace bude možné uvádět i premiéru nového hudebního alba, nebo dokonce živého koncertního vystoupení. Söderström to řekl webu The Verge s tím, že podobná aplikace je ideální pro tvůrce, kteří chtějí zažít živý kontakt s publikem. 

Podobný krok teď učinila také sociální síť LinkedIn určená především profesionálům a firmám, kterou v roce 2016 za 26 miliard dolarů koupil Microsoft. LinkedIn teď vyvíjí vlastní nástroj pro vedení živých audiokonferencí, který bude zabudovaný do takzvaného módu Creator. Ten už teď umožňuje založení videokonferencí nebo rozesílání newsletterů.

LinkedIn se přitom spoléhá, že se v jeho prostředí pohybují především profesionálové, kteří by novou audiofunkci mohli využít pro řešení pracovních záležitostí.

Do živého audia se pouštějí i největší hráči na poli sociálních sítích Facebook a Twitter. Zatímco Twitter s projektem Twitter Spaces vstupuje do fáze beta testování, Facebook o své verzi konkurence Clubhouse ještě neprozradil nic konkrétního. Prý je ale ve vývoji podobně jako podobné služby od Telegramu nebo Discordu.