Postsovětská republika, kterou v očích Západu zásadně proslavil komik Sacha Baron Cohen a jeho postava filmového Borata, právě na Borata sází v nové marketingové kampani. Tou prostupuje hláška „Very Nice“, jež je jakýmsi podpisem rázovitého novináře, který jak známo „nakouká do amerycké kultůry na obědnávku slavnoj kazašskoj národu“. Zatímco první díl z roku 2006 této kavkazské zemi příliš nevoněl, s dvojkou, které měla před pár dny svou premiéru, už je Kazachstán, zdá se, zadobře.
Autoritářská kazašská vláda v roce 2006 prvního Borata dokonce zakázala. Letos ovšem nastal obrat. Přišel s tím podnikatel v cestovním ruchu Dennis Keen, který dříve studoval na Stanfordu, našel si Kazašku a v zemi se usadil. Použil slogan „Very nice!“ (velmi pěkné) a s nápadem vytvořit marketingovou kampaň oslovil národní agenturu cestovního ruchu. Ta mu dala zelenou. Výsledkem jsou čtyři krátké promo spoty, na které se můžete podívat níže:
Za novým filmem s podtitulem „dodávka podivuhodného úplatku americkému režimu za účelem získání výhod kdysi slavný národ Kazachstánu“ je nyní k vidění pro předplatitele služby Amazon Prime. Podle Kairata Sadvakassova, zástupce ředitele agentury, která má za úkol cestovní ruch v zemi podporovat, se tak zejména v období covidu jedná o vítanou pomoc odvětví, které v důsledku četných omezení strádá. „Bylo fajn vidět zmínku o zemi v médiích. Rádi bychom s Cohenem spolupracovali, aby tu třeba i natočil film,“ uvedl Sadvakassov.
Když se Sacha Cohen dověděl, že Kazachstán nyní ukazuje vlídnou tvář a ochotu spolupracovat, vyjádřil se takto: „Tohle je komedie. Kazachstán ve filmu nemá co dočinění se skutečnou zemí. Vybral jsem si ho, protože o něm skoro nikdo v USA nic nevěděl. To nám umožnilo vytvořit divoký, komediální a falešný svět.“
„Skutečný Kazachstán je nádherná země s moderní a hrdou společností, opak Boratovy verze,“ dodal Cohen.