„To, co se stalo, je pro mě tragický případ,“ řekl Spohr. Dodal, že aerolinky vyjadřují pozůstalým soustrast.
Okolnosti katastrofy označil za záhadu a odmítl hovořit o možnosti, že druhý pilot tímto způsobem spáchal sebevraždu. Podle Spohra není sebevražda to, když pilot záměrně navede letadlo na kurz, který znamená kolizi se zemí, a zabije tak dalších 149 lidí na palubě. O motivech druhého pilota přitom nechtěl spekulovat.
„Byl stoprocentně připraven, nebyly u něj žádné problémy, jeho letecký výkon byl rovněž bez problémů,“ řekl Spohr o druhém pilotovi. Tento muž začal s výcvikem v roce 2008, po jeho dokončení pracoval několik měsíců jako doprovod a v roce 2013 nastoupil na Airbus A320, tedy na stejný typ stroje, který v úterý havaroval.
nebyly u něj žádné problémy, jeho letecký výkon byl rovněž bez problémů
O žádných problémech s druhým pilotem se Spohr nezmínil, řekl jen, že před šesti lety výcvik na nějakou dobu přerušil. Důvody ale nesdělil. Na otázku, zda to souviselo s psychickými či jinými zdravotními potížemi, ale odmítl odpovědět s tím, že to německé zákony neumožňují.
Spohr rovněž vysvětlil, že všichni členové posádky podstupují každoroční prohlídky, ty ale nejsou přímo zaměřeny na psychický stav.