Za vládnoucí období minulé vlády začalo řidičům sloužit 33 kilometrů nových dálnic a 86 kilometrů silnic prvních tříd. Kvalita silniční sítě má přitom přímý či nepřímý dopad na naše peněženky. Na dálnicích zbytečně ztrácíme čas i peníze.
Dojíždíte za prací? Vadí vám kolony? Zdá se vám cena infrastrukturních staveb placených z daní příliš vysoká? Ministerstvo dopravy zveřejnilo stručnou bilanci minulých čtyř let: 33 kilometrů nových dálničních úseků a 63 kilometrů zmodernizované D1 plus opravy zhruba pěti set kilometrů státních komunikací.
Pokud se vám třiatřicet kilometrů nových dálnic (8,25 Km ročně) nejeví jako dobrý výsledek, pak vězte, že ve výstavě je aktuálně 75 kilometrů dálnic a 48 kilometrů silnic prvních tříd.
Za odcházející vládou zůstává více než 180 kilometrů hotových dálnic a silnic prvních tříd, dalších 123 kilometrů je ve výstavbě https://t.co/C7InhwCl6vpic.twitter.com/mYXkl1u1Re
— Ministerstvo dopravy (@min_dopravy) 7. prosince 2017
„Další dálniční stavby získají povolení v následujících měsících a budou zahájeny v příští stavební sezóně. Do čtyř let budou nové dálniční úseky postaveny a motoristé se po letech konečně dočkají viditelného rozšíření dálniční sítě,“ říká Dan Ťok s tím, že za účelem urychlení výstavby nových dálnic, ale i vysokorychlostní železnice svolal zástupce všech politických stran, kterým chce představit konkrétní návrhy nutných legislativních změn.
Dan Ťok soudí, že výstavbu v posledních letech rozhýbali i přes složitý systém povolování. Zablokovat stavbu je dle Ťoka pro její odpůrce jednoduché, zatímco prosadit veřejný zájem je v některých případech téměř nemožné.
Grafiku mapující dokončené stavby najdete zde (PDF).