Japonská firma představila robota, který umí "číst" lidské city

Robot Pepper

Robot Pepper Zdroj: Profimedia.cz

Robota s názvem Pepper (Pepř), který prý dokáže rozluštit lidské city, začne v zimě prodávat japonská telekomunikační společnost SoftBank. Přístroj, který dosahuje velikosti dítěte, podle tvůrců dokáže udržovat konverzaci, vnímat reakce jejích lidských účastníků a zkušenost z ní použít při dalších setkáních.

SoftBank vidí Pepperovo využití například k hlídání dětí, při ošetřování pacientů nebo na oslavách, kde by prý mohl dělat společníka. K osobnímu využití ho firma začne prodávat v únoru, a to za 198.000 jenů (39.000 Kč). S prototypem si bude veřejnost v Japonsku moci pohovořit již tento týden. Stroj začne obsluhovat zákazníky ve dvou firemních prodejnách mobilních telefonů.

„Lidé popisují ostatní jako roboty, protože nemají žádné emoce, žádné srdce. Poprvé v dějinách člověka jsme srdce a emoce dali robotovi,“ sdělil generální ředitel SoftBank Masajoši Son. Firma se roboty chystá časem umístit i do svých dalších prodejen v Japonsku.

Na vývoji robota Pepper se podle agentury Reuters podílela francouzská robotická firma Aldebaran, ve které SoftBank před dvěma lety získala podíl.

Japonská společnost patří k nejrychleji stárnoucím na světě a tamní vláda doufá, že ubývající pracovní sílu dokáže nahradit právě revoluce v robotice. Na toto odvětví se zaměřují i některé další japonské technologické firmy. Například společnost Panasonic a jeho divize vývoje v oblasti robotiky ActiveLink tento týden představily robotickou konstrukci připomínající vnější kostru. Má pomáhat při vykonávání fyzicky náročnějších úkolů, jako je nošení těžkých předmětů nebo česání ovoce ze stromů.