Den D je zde. Hodnota akcií Snapchatu má překonat očekávání

Snapchat,

Snapchat, Zdroj: Repro theverge.com

Mobilní aplikace
Mobilní aplikace Snapchat
Zjednodušování Snapchatu.
4
Fotogalerie

Cena akcií chatovací aplikace Snapchat, bude s nejvyšší pravděpodobností větší, než se očekávalo. Vyplývá to ze středečního ohodnocení IPO (initial public offering, první veřejná nabídka akcií). To bylo poslední před dnešním vstupem Snapchatu na burzu. V posledních týdnech se očekávaná hodnota akcií několikrát měnila, dokonce se odhadovalo, že nesplní očekávání majitelů.

Nyní však vše nasvědčuje tomu, že se cena za akcii bude pohybovat minimálně na 17 dolarech. Celkem společnost vydá 200 milionů akcií, Snapchat tak získá minimálně 3,4 miliardy dolarů (87,2 miliardy korun). Díky vyšší ceně akcií by tak hodnota celé technologické společnosti Snap, tedy mateřské společnosti Snapchatu, mohla vyrůst až na 24 miliard dolarů.

Za růstem hodnoty akcií stojí především vyšší zájem o firmu ze strany velkých investičních společnosti obchodujících na newyorské burze. Podle dostupných informací může poptávka po akciích až desetinásobně převyšovat nabídku, není tedy vyloučené, že ceny akcií brzy znovu porostou. A to i přesto, že Snapchat doposud nepředstavil plán, jak chce své hospodaření obrátit do kladných čísel.

Problematická inzerce

Podle agentury Reuters však čeká aplikaci v budoucnu větší výzva, než je vstup na Wall Street. Analytici varují především před hledáním inzerentů, kteří své komerční příspěvky uvnitř aplikace zobrazují. Snapchat totiž nevyužívá auditovanou metriku třetích stran pro měření dosahu reklamy. Od listopadu sice spolupracuje se společností Moat, nicméně její výsledky měření nejsou příliš srovnatelné v rámci celého odvětví.

„Poskytování peněz Snapchatu bude vždy nejisté, pokud nemáte možnost, jak dojít ke skutečným číslům,“ řekla viceprezidentka reklamní agentury Universal McCann Stacey Stewartová.

Současná snaha aplikace tak cílí na zvýšení zisku z reklamy na jednoho uživatele. Ten je ve Spojených státech 2,15 dolaru, ve zbytku světa však mnohdy nedosahuje ani poloviny. Pro srovnání – Facebook na jednom uživateli vydělá dolarů dvacet.

Reklama na Snapchatu začíná na deseti tisících dolarech za měsíc trvající videokampaň. Vzrůst však může až na 700 tisíc, a to v případě, kdy si inzerent zaplatí takzvaný „filtr,“ jež se zobrazí na zasílaném příspěvku. Peníze z těchto reklam by měly v letošním roce dosahovat 68 procent očekávaných příjmů společnosti.

V posledním roce se značně zpomalil růst nových uživatelů chatovacího nástroje, podle vyjádření vedení však není primárním cílem získávání uživatelů nových. Firma se chce soustředit především na to, aby ti současní používáním aplikace trávili co nejvíce času.