Footshop hlásí mírný růst tržeb a kladný provozní zisk. Firma expandovala do Bratislavy

Zakladatelem Footshopu je podnikatel Peter Hajduček.

Zakladatelem Footshopu je podnikatel Peter Hajduček. Zdroj: E15 Michael Tomeš

Jaroslav Krejčí

Prodejce tenisek Footshop zveřejnil výsledky hospodaření poprvé od srpnového zahájení obchodování s akciemi firmy na pražské burze. Za osm měsíců letošního roku dosáhly konsolidované tržby firmy 650 milionů korun. V porovnání se stejnými osmi měsíci loni šlo o nárůst o 1,4 procenta. Provozní výsledek EBITDA činil 12,4 milionu korun. Ve stejném období loni byl minus 1,4 milionu.

Kurz akcií firmy ve čtvrtek dopoledne klesl na pražské burze o přibližně devět procent na 90 korun. V době vydání tohoto textu však proběhl obchod jen s 10 kusy cenných papírů. Tržní hodnota firmy se aktuálně pohybuje okolo 850 milionů korun.

Výsledky mohly být i lepší, nebýt poklesu tržeb z platformy Footshop Releases. „Poté co Adidas ukončil spolupráci s Kanye Westem a ostatní značky nemají v našem segmentu tak populární produkty, jsme ztratili 20 milionů na marži. Aktivně pracujeme na náhradě. Postupně získáváme přístup k dalším značkám a kolekcím, které by mohly Adidas Yeezy nahradit,“ uvedl generální ředitel Peter Hajduček k dopadům kauzy okolo kontroverzního rappera Kanye Westa. S ním Adidas ukončil v říjnu 2022 spolupráci kvůli jeho četným antisemitským a urážlivým výrokům. Rapper nyní vystupuje pod jménem Ye.

Celá prezentace výsledků společnosti Footshop je k nalezení zde.  

Na burze se akcie firmy Footshop objevily letos v létě poté, co došlo ke sloučení se speciální akviziční společností Wood SPAC One. Tu založila finanční skupina Wood & Co. Transakce přinesla Footshopu nový kapitál v řádu stovek milionů korun. Část peněz byla okamžitě použita na snížení zadlužení a tedy finančních nákladů společnosti. Další finance šly na nedávné otevření nové kamenné prodejny v Bratislavě a na spuštění mobilní aplikace.

Footshop je evropský maloobchodní prodejce prémiové streetwearové obuvi a oblečení, v roce 2012 ho v Praze založil Peter Hajduček. Společnost prodává produkty online především v Evropě, její e-shop je dostupný celosvětově. Tržby za rok 2022 přesáhly miliardu korun, 70 procent z nich tvoří tržby mimo ČR.

Footshop zároveň provozuje čtyři kamenné obchody v Praze, Budapešti, Bukurešti a v Bratislavě. Firma je partnerem značek jako Adidas, Nike, Converse či Vans pro distribuci jejich prémiových řad obuvi i oblečení. V roce 2021 Footshop koupil svého hlavního konkurenta v ČR společnost Queens.