Herní akcie válcují zbytek trhu. Dvojnásobek býval skoro normální

Japonský burzovní index Nikkei 225 roste

Japonský burzovní index Nikkei 225 roste Zdroj: ČTK / AP / Eugene Hoshiko

Drobní investoři vládnou čínským burzám.
Wall Street, ilustrační foto
Wall Street, ilustrační foto
4
Fotogalerie

Zatímco pandemie koronaviru většinu akcií přinejmenším na pár měsíců spláchla z parketu, herní akcie zafungovaly jako alternativa k takzvaným bezpečným přístavům. Trh si velice rychle uvědomil, že to budou právě videohry, které lidem umožní přežít karanténu relativně v psychické pohodě, a co více, změní jejich návyky i v dlouhodobém horizontu

Právě herní průmysl se tak stal jedním z méně viditelných vítězů pandemického burzovního klání – dokázal investorům nabídnout až násobky toho, co zbytek trhu. A to i přes fakt, že Wall Street ze svých březnových minim povyrostla hodně přes čtyřicet procent a už překonala úrovně z doby před startem pandemie koronaviru. 

Takzvaný veřejně obchodovaný fond ETF s výmluvným názvem Global X Video Games & Esports sázející na rodinu akcií firem z branže tak například na počátku letošního března nejdříve kapku zaváhal a jeho hodnota do poloviny března poklesla o 17 procent, poté ale následoval strmý růst. Investoři si jen od tohoto okamžiku přišli na téměř 80procentní zisk a akcie herního fondu překonaly zbytek trhu takřka o dvojnásobek.

Obdobný příběh nabídl i další z fondů ETF VanEck Vectors Video Gaming and eSports, na němž investoři od poloviny března zbohatli o 75 procent. Do třetice pak akcie fondu Roundhill BITKRAFT Esports & Digital Entertainment za stejnou dobu potěšily investory dokonce rovnou stoprocentním ziskem.

Bonanza se ale odehrávala i na jednotlivých herních titulech. Akcie Activision Blizzard, tvůrce například herní série Call of Duty, zpevnily od začátku roku téměř o 40 procent, od březnových minim pak dokonce o šedesát procent. Akcie tvůrce fotbalové série Fifa Electronic Arts vzrostly od vrcholu pandemie dokonce necelých 65 procent. „U těchto firem v minulosti nastaly velmi divoké povýsledkové reakce, v únoru 2019 odepsaly třeba akcie Electronic Arts v reakci na horší než očekávané výsledky více než 13 procent,“ připomíná značnou cenovou nestabilitu vyhlášených herních akcií Pfeiler.

Nadprůměrný růst akcií spojených s videohrami by měl nadopovat i boom v oblasti e-sportu, který dnes sice tvoří relativně malý podíl tržeb sektoru v řádu jednotek procent, odborníci mu ale věstí lukrativní budoucnost.

„Perspektivně se v případě e-sportů očekává silný růst zájmu sponzorů, který by měl už letos přesáhnout až 650 milionů dolarů,“ uvádí Jan Husták zastupující českého tvůrce mediálních aplikací STRV. „Pro srovnání, za celou více než stoletou existenci hokejové NHL dosáhly za předloňskou sezonu v této lize sponzorské příspěvky 559 milionů dolarů,“ dodává Husták.