Poslední let na lince je naplánovaný na 23. října. Poté budou muset manažeři ropných společností využívat například posílené spojení s přestupem v dánské Kodani.
„Ropná linka vznikla na základě na základě diskusí s našimi klíčovými zákazníky v ropném průmyslu. Musíme ale přijmout, že propad v tohoto odvětví má bohužel vliv i na nás,“ uvedl viceprezident SAS Eivind Roald.
SAS linku spustily teprve od srpna loňského roku s cílem nabídnout těžařům přímé spojení Houstonu, amerického centra petrochemického průmyslu, s norskou „ropnou metropolí“ Stavangerem. Ropa se ale tehdy prodávala z 98 dolarů za barel, zatímco nyní se pohybuje okolo 50 dolarů za barel.
Padly i další linky
Těžaři tak osekávají náklady, kde můžou. Oběťmi jejich šetření se už dříve stalo několik dalších linek. Německá Lufthansa zrušila přímé lety mezi Frankfurtem a Stavangerem před několika týdny a Air France nelétá z Paříže do Stavangeru již od května.
Linku pro SAS provozuje švýcarská společnost PrivatAir Boeingem 737. Letadlo je vybaveno pouhými 44 sedačkami v obchodní třídě. Švýcaři ale o kontrakt se skandinávskou společností nepřijdou. Letadlo přestaví na kapacitu 88 a pod hlavičkou SAS jej nasadí na večerní linku z Kodaně do New Yorku.