Arriva spouští linku do Benešova, ceny budou o něco nižší než u ČD

Nová linka společnosti Arriva do Benešova

Nová linka společnosti Arriva do Benešova Zdroj: Arriva

Nová linka společnosti Arriva do Benešova
Nová linka společnosti Arriva do Benešova
Nová linka společnosti Arriva do Benešova
Nová linka společnosti Arriva do Benešova
Nová linka společnosti Arriva do Benešova
8
Fotogalerie
Společnost Arriva dnes zveřejnila podrobné informace ke své nové lince Praha – Benešov, která začne fungovat v pondělí. Motorový vlak Arrivy bude veden jako spěšný, na trasu vyjede každé dvě hodiny a zastaví pouze šestkrát: ve Vršovicích, Strašnicích, Hostivaři, Mnichovicích, Senohrabech a Čerčanech.

Celou trasu mezi pražským hlavním nádražím a Benešovem urazí za 51 minut, což je o dvanáct minut rychleji než osobák Českých drah a o jedenáct minut pomaleji než rychlík. Ačkoliv vlak bude jezdit bez dotací na komerční riziko firmy, ceny budou o něco nižší než u státního dopravce. Základní jízdné pro celou trasu bude 50 korun, při nákupu na internetu 45 korun. Z ceny se pak budou vypočítávat slevy pro studenty a žáky.

Jízdenka Českých drah se zákaznickou kartou IN25 vyjde na 56 korun, základní jízdné ČD činí 75 korun. „Chceme co nejjednodušší tarif,“ uvedl šéf Arrivy Daniel Adamka. Jeho společnost přitom sází především na obyvatele větších obcí na trase, kterým zatím rychlé spojení s hlavním městem chybí.

Obyvatelé Benešova by zase podle Adamky mohli využívat spoj místo rychlíku, který nestaví v Hostivaři a Strašnicích. „Koridor je opravený a cesta vlakem do centra Prahy je tak po kolejích rychlejší než autobusem nebo autem. Vidíme tu veliký potenciál,“ doplnil manažer. Společnost ve vlaku nabídne občerstvení, sudová voda bude zdarma, například ledová káva vyjde na 25 korun.

V nabídce je ale i nepotravinářské zboží, například holení, deodoranty, tampony, zubní pasta s kartáčkem nebo roztok na kontaktní čočky. Cestující budou moci využívat elektrických zásuvek a wi-fi. Podle Adamky má Arriva na komerční vlak připravený „dlouhodobý koncept financování“ a nečeká, že bude od samého počátku v zisku. Mementem je krach projektu vlaků do Kralup nad Vltavou, které Arriva zkoušela rovněž bez dotací provozovat v roce 2013.

Po třech měsících ale snahu vzdala. Firma se přitom netají tím, že se chce v tuzemsku dostat především na dotované linky. Je tak možné, že komerční vlaky vnímá spíše jako druh propagace. Benešovem přitom její snahy nekončí.

Plánovači Arrivy uvažují o prodloužení linek až do Sedlčan a Vlašimi. Tím by do sítě spadl i hojně využívaný uzel Olbramovice. Tyto linky by se ale už zřejmě bez dotací neobešly. „Pokud by měla tato města a Středočeský kraj zájem o přímé vlaky do Prahy, rádi bychom s nimi na takovém projektu spolupracovali,“ uzavřel Adamka.