Ceny klasických aut strmě padají, investoři loví jinde

Mercedes-Benz 300 SL (1957)

Mercedes-Benz 300 SL (1957) Zdroj: archiv

Otevřené dveře připomínaly křídla racka, proto se pro Mercedes-Benz 300 SL (W198 I) vžilo označení Gullwing.
Před dvouramenným volantem měl typ 190 SL „kapličku“  s velkým otáčkoměrem a rychloměrem, podobnou měl i 300 SL.
Mercedes-Benz 300 SL Roadster byl krásný i z ptačí perspektivy. Plátěná skládací střecha byla ukryta za sedadly.
Jeden z restaurovaných vozů 300 SL, který se v roce 1952 zúčastnil 3. ročníku etapového vytrvalostního závodu Carrera Panamericana v Mexiku.
Berlinetta Speciale měla na bocích za předními koly umístěny velké větrací otvory. Podobné měl Mercedes-Benz 300 SL.
11
Fotogalerie

Automobilovým průmyslem hýbou změny v cenových hladinách klasických vozů. Ceny strmě padají, investoři se poohlíží jinde. Podle listu The Gurdian padly ceny klasických aut v roce 2016 o 10,4 procent a investoři se poohlížejí jinde. The Gurdian se opírá o zprávu banky Coutt, uvádějící, že v kurzu jsou teď fotografie a vzácné hudební nástroje. Jejich tržní cena se za poslední rok zvýšila o 16,4 procent.

Ale auta prý nejsou jedinou strmě klesající komoditou, dolů letí také umělecké předměty. Konkrétně o 12 procent.

Pro představu, nedávno se prodala fotografie návštěvníků Uměleckého institutu v Chicagu z roku 1990 za 777 080 tisíc dolarů.

Stejná banka také uvedla, že podle její analýzy je nutné, aby astronomické ceny, kterých dnešní ceněné kusy dosahují, dosahovalo nejméně 10 dalších vyrobených kusů.

A to za víc než 500 tisíc dolarů. Rovněž zveřejnila žebříček 10 nejlepších modelů – je v něm sedm Ferrari, Mercedes-Benz 300 SL, Shelby Cobra 289 a Aston Martin DB5.

Časy se prý mění a zdá se, že britští investoři ztrácí zájem platit absurdní částky za klasické automobily. Pak ovšem překvapí částka 25,5 milionu liber, za které se nedávno prodal Aston Martin DBR1 a stal se tak nejdražším britským vozem všech dob.

Článek připravil portál Autorevue.cz.