Další díl přetahované RegioJetu s FlixBusem: oba dopravci nasadí spoje do Chorvatska

Konkurenci mezi Regiojetem a Flixbusem se vyostřuje

Konkurenci mezi Regiojetem a Flixbusem se vyostřuje Zdroj: profimedia

FlixBus
Radim Jančura
Radim Jančura
Radim Jančura
5
Fotogalerie

Autobusoví dopravci FlixBus a RegioJet se připravují na letní sezonu, plánují nové pravidelné spojení s Chorvatskem. Německá firma již od čtvrtka, RegioJet podnikatele Radima Jančury až od 25. května. Firmy svoje záměry oznámily krátce po sobě. Necelou hodinu poté, kdy novinářům dorazila tisková zpráva RegioJetu, přišel se svým sdělením i FlixBus.

Evropský autobusový dopravce FlixBus, který v Česku působí od roku 2014, bude od čtvrtka zajišťovat spojení mezi Prahou a chorvatskými městy Osijek a Slavonski Brod v tamní oblasti Slavonie. Linka bude jezdit denně v obou směrech a zastavovat bude v Brně, Bratislavě a na budapešťském letišti.

Od 25. května bude jezdit v letní sezoně jednou a od konce června dvakrát týdně do Chorvatska také autobus RegioJetu. Bude končit ve Splitu a zastaví v dalších destinacích, uvedl v tiskové zprávě mluvčí Aleš Ondrůj.

FlixBus tak rozšíří nabídku svých spojení Česka s Chorvatskem, kam dosud jezdil například do Splitu a severnějších letovisek jako Zadar, Pirovac a Biograd na Moru. Nový spoj do Slavonie umožní cestujícím dostat se do východního Chorvatska a navíc mohou díky němu využít přímé spojení s letištěm v Budapešti, kam FlixBus přímé spojení z Prahy zatím nenabízel, uvedla mluvčí dopravce Martina Čmielová.

Žluté autobusy RegioJet podnikatele Radima Jančury poprvé jezdily do Chorvatska během loňské letní sezony, letos se tam vydají znovu.

Nejprve jednou týdně s odjezdem v pátek z Prahy a v sobotu ze Splitu, od 26. června do 6. září se přidá spoj v úterý tam a ve středu zpět. Spoje zastaví také ve městech Zadar, Sukošan, Biograd, Pakoštane, Vodice, Šibenik, Primošten a Trogir, po cestě ještě také v Brně a Bratislavě. "Jsme připraveni v případě zájmu vypravit i posilový autobus," uvedl Ondrůj.

FlixBus zahájil provoz v Německu v roce 2013 po deregulaci trhu dálkové dopravy. Vedle Německa působí prostřednictvím partnerských dopravců ve 26 evropských zemích včetně České republiky. Denně provozuje spoje do 1400 destinací.