Aerolinky Delta trpí i kvůli potížím Virgin Atlantic či LATAM | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak uspět v krizi

Na aerolinky Delta dolehla zátěž zahraničních investic, odepsaly dvě miliardy dolarů

nik

Mohutné investice do zahraničních aerolinek z posledních let se nyní, jedné z největších leteckých společnosti na světě Delta Air Lines vracejí jako bumerang. Od počátku pandemie jí už tyto investice připravily o více než dvě miliardy dolarů. Mezinárodní poptávka po letecké dopravě se během pandemie drtivě propadla, nejen kvůli nižšímu zájmu cestujících, ale především vlivem zákazů cest do zahraničí nebo jejich omezování ze strany státu v řadě zemí světa.

Příjmy z vnitrostátních linek, které tvoří více než tři čtvrtiny tržeb z prodeje letenek, klesly ve druhém čtvrtletí meziročně o 93 procent. V Latinské Americe se tržby propadly o 98 procent a v případě transatlantických letů o 97 procent.

Celkově vykázala společnost za druhé čtvrtletí ztrátu 5,7 miliard dolarů, což je největší čtvrtletní ztráta za posledních dvanáct let. Z toho ztráty spojené se zahraničními investicemi dosáhly 2,1 miliardy dolarů.

Nejvíce se na tom podepsala investice do LATAM Airlines, největšího leteckého dopravce Latinské Ameriky, který v květnu požádal o ochranu před věřiteli. A to ani ne rok poté, co Delta získala v e společnosti dvacetiprocentní podíl. Nyní z této investice odepsala 1,1 miliardy dolarů.

Prodejci letenek vracejí peníze, ale klienti dál čekají na stamiliony

O ochranu před věřiteli požádala také Aeromexico, Delta si tak mohla ze své investice škrtnout 770 milionů dolarů. Odpisy z investice v britské letecké společnosti Virgin Atlantic dosáhly 200 milionů dolarů.

Delta poznamenala, že vlády zemí, v nichž sídlí tyto aerolinky, jim neposkytly žádnou finanční podporu, jako to udělaly například Spojené státy, které na pomoc leteckým společnostem vyhradily částku 50 miliard dolarů buď ve formě přímé pomoci, nebo federálních půjček.

„Žádná z domovských zemí našich partnerů nebyla připravena poskytnout vládní finanční podporu podobnou tomu, co udělaly Spojené státy,“ řekl šéf Delty Ed Bastian. „My ale máme maximální možnou důvěru ve všechny naše partnery a zůstáváme věrni našim závazkům, což bude důležité, až budeme v budoucnu obnovovat mezinárodní síť na odolnějších základech,“ dodal Bastian.

Záchranný kruh za miliardy je United Airlines málo. Aerolinky propustí až polovinu personálu
Lufthansa dostala první část pomoci od státu. Další miliardy eur budou následovat

Autor: nik
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!