Na aerolinky Delta dolehla zátěž zahraničních investic, odepsaly dvě miliardy dolarů

Část letadel Delta Air Lines stále čeká na restart poptávky

Část letadel Delta Air Lines stále čeká na restart poptávky Zdroj: Reuters

Část letadel Delta Air Lines stále čeká na restart poptávky
Investice Delty do LATAM Airlines se znehodnotila o 1,1 miliardy dolarů
Dvůli potížím Aeromexico musela Delta odepsat 770 milionů dolarů
Z investice do aerolinek Virgin Atlantic si už Delta škrtla 200 milionů dolarů
5
Fotogalerie

Mohutné investice do zahraničních aerolinek z posledních let se nyní, jedné z největších leteckých společnosti na světě Delta Air Lines vracejí jako bumerang. Od počátku pandemie jí už tyto investice připravily o více než dvě miliardy dolarů. Mezinárodní poptávka po letecké dopravě se během pandemie drtivě propadla, nejen kvůli nižšímu zájmu cestujících, ale především vlivem zákazů cest do zahraničí nebo jejich omezování ze strany státu v řadě zemí světa.

Příjmy z vnitrostátních linek, které tvoří více než tři čtvrtiny tržeb z prodeje letenek, klesly ve druhém čtvrtletí meziročně o 93 procent. V Latinské Americe se tržby propadly o 98 procent a v případě transatlantických letů o 97 procent.

Celkově vykázala společnost za druhé čtvrtletí ztrátu 5,7 miliard dolarů, což je největší čtvrtletní ztráta za posledních dvanáct let. Z toho ztráty spojené se zahraničními investicemi dosáhly 2,1 miliardy dolarů.

Nejvíce se na tom podepsala investice do LATAM Airlines, největšího leteckého dopravce Latinské Ameriky, který v květnu požádal o ochranu před věřiteli. A to ani ne rok poté, co Delta získala v e společnosti dvacetiprocentní podíl. Nyní z této investice odepsala 1,1 miliardy dolarů.

O ochranu před věřiteli požádala také Aeromexico, Delta si tak mohla ze své investice škrtnout 770 milionů dolarů. Odpisy z investice v britské letecké společnosti Virgin Atlantic dosáhly 200 milionů dolarů.

Delta poznamenala, že vlády zemí, v nichž sídlí tyto aerolinky, jim neposkytly žádnou finanční podporu, jako to udělaly například Spojené státy, které na pomoc leteckým společnostem vyhradily částku 50 miliard dolarů buď ve formě přímé pomoci, nebo federálních půjček.

„Žádná z domovských zemí našich partnerů nebyla připravena poskytnout vládní finanční podporu podobnou tomu, co udělaly Spojené státy,“ řekl šéf Delty Ed Bastian. „My ale máme maximální možnou důvěru ve všechny naše partnery a zůstáváme věrni našim závazkům, což bude důležité, až budeme v budoucnu obnovovat mezinárodní síť na odolnějších základech,“ dodal Bastian.