Osvobozování od Thomase Cooka pokračuje, aerolinky Condor dostaly čas na hledání zachránce
Německé aerolinky Condor se připravují na budoucnost bez zkrachovalé britské mateřské skupiny Thomas Cook. Firma vstoupila do režimu ochrany před věřiteli a intenzivně hledá nového majitele. Na příští rok dopravce chystá velkou expanzi.
Nejstarší cestovní kancelář světa Thomas Cook zkrachovala v září a po celém světě zanechala 600 tisíc dovolenkujících klientů. Condor ale létá i kvůli překlenovací státní půjčce dál. A na začátku týdne soud schválil aerolinkám vstup do režimu ochrany před věřiteli, který Condoru dává až tři měsíce na nalezení nového vlastníka.
S mateřskou společností nemáme mnoho společného, na rozdíl od ní jsme ziskoví, hlásá při hledání kupce Condor. Aerolinky nedávno oznámily, že za finanční rok 2018/2019 končící v září zvýšily provozní zisk o třetinu na 57 milionů eur.
A rozdíl chtějí potvrdit i vizuálně. Společnost přebarví všech svých téměř 60 letadel, ze kterých zmizí značka Thomas Cook i motiv srdce. Na kormidla letounů se po 16 letech vrátí stylizované logo kondora, které aerolinky používaly od svého vzniku v roce 1955.
Mezi zájemce o Condor s největší pravděpodobností patří největší německé aerolinky Lufthansa. Ty již letos na jaře podaly nezávaznou nabídku na odkup Condoru, k dohodě ale tehdy nedošlo. V říjnovém telefonátu s investory sice finanční šéf Lufthansy Ulrik Svensson zájem o převzetí Condoru nevyloučil, zároveň ale podle agentury Reuters uvedl, že Lufthansa „nemůže Condor nakoupit v jeho dnešní podobě“.
I když budoucnost je zatím nejistá, aerolinky již připravují velkou expanzi na příští rok. Condor například poprvé ve své historii začne létat z Frankfurtu do kanadského Edmontonu, Mnichov spojí s rovněž kanadským Halifaxem, přibude i linka z bavorské metropole do amerického Seattlu. Na krátkých trasách firma v příští letní sezóně přidá například spojení do kyperského Paphosu, černohorského Tivatu a francouzského Toulonu.