Po letech ztrát podruhé v zisku. Leo Express loni vydělal 150 milionů, obrat překročil miliardu

Leo Express - ilustrační foto

Leo Express - ilustrační foto Zdroj: Leo Express

Výroba souprav pro Leo Express u největšího vlakového výrobce na světě CRRC
Sirius
Sirius
Leoš Novotný starší, Leo express
5
Fotogalerie

Dopravní skupina Leo Express loni vydělala 150 milionů korun, druhý rok po sobě tak vykázala kladné hospodaření. Obrat jí vzrostl zhruba o čtvrtinu na téměř 1,1 miliardy korun. Uvedl to předseda představenstva Leo Expressu Leo Novotný starší. 

Vlaky a autobusy Leo Expressu loni cestovalo 2,4 milionu cestujících, meziročně jich tak bylo o třetinu více. Nyní dopravce, stejně jako ostatní dopravci, eviduje kvůli koronavirové krizi vysoké ztráty.

Výsledky zahrnují hospodaření celé skupiny, do které patří české i zahraniční divize Leo Expressu. Novotný uvedl, že loňské hospodaření celé skupiny skončilo stejně jako v roce 2018 v kladných číslech. Přesný zisk za předloňský rok však společnost nezveřejnila.

Na výsledcích dopravce se podle Novotného podílely vlakové i autobusové linky. Významně se promítly například spoje na Ukrajinu, které ve velké míře využívají pracovníci působící na českém trhu. Podle společnosti „pendlují“ v průměru jedenkrát měsíčně domů na Ukrajinu.

Leo Express zasáhla, stejně jako ostatní dopravce, pandemie koronaviru, kvůli které firma zredukovala více než 80 procent svého provozu. Společnost kvůli tomu zaznamenala v uplynulých týdnech ztráty v řádech desítek milionů korun, které navíc stále nejsou konečné. Teď dopravce spolu s rozvolňováním koronavirových opatření postupně obnovuje některé zrušené spoje.

Podle původních plánů by měl dopravce letos nasadit do provozu také nové vlaky Sirius od čínského výrobce CRRC. Aktuálně jsou tři tyto jednotky kvůli schvalovacímu procesu ve Vlašimi.

Leo Express patří podnikateli Leoši Novotnému, provoz zahájil v roce 2012 na lince Praha-Ostrava. Působí na železničním a autobusovém trhu především v Česku, Německu, Slovensku a Polsku.