Podpultovky i makedonské retro. Na trhu jsou k mání netušená auta do zásuvky

Neznámá, či zdánlivě už nedostupná elektroauta jsou stále k mání

Neznámá, či zdánlivě už nedostupná elektroauta jsou stále k mání Zdroj: Alza.cz

Neznámá, či zdánlivě už nedostupná elektroauta jsou stále k mání
Neznámá, či zdánlivě už nedostupná elektroauta jsou stále k mání
Neznámá, či zdánlivě už nedostupná elektroauta jsou stále k mání
Neznámá, či zdánlivě už nedostupná elektroauta jsou stále k mání
Neznámá, či zdánlivě už nedostupná elektroauta jsou stále k mání
20
Fotogalerie

Že internetový portál Alza.cz nabízí elektromobily, není žádná novinka. V minulosti jste si takto mohli koupit Teslu a nyní třeba Jaguar I-Pace nebo elektrický Aixam. Nečekaně tam najdeme i BMW i3, které by už teoreticky nemělo být možné koupit. Začátkem srpna byly slavnostně předány poslední vyrobené kusy a z českých stránek zmizely i poslední dvě skladovky. Zdá se, že Alza má ale minimálně modely i3 a výkonnější i3s ještě někde uložené v rohu skladu. V nabídce ale najdeme i automobily značky ZAS Electric. 

Jedná se o makedonského výrobce se zastoupením v České republice, který se zabývá přestavbami historických vozů na elektromobily. Aktuálně pracuje na Volkswagenu Brouk a Porsche 911.

Už nyní si ale můžete koupit tři elektromobily v designu Fiatu 600, s nímž také sdílí základ. Ten je vybaven moderní německou technologií. Vozidla jsou homologovaná dle evropských norem s TÜV certifikací, ale věrohodnost s originálem zůstala zachována, takže moderních „hraček“ je poskromnu.

Servis se řeší individuálně po konzultaci s výrobcem. Ten v případě problému na pohonné jednotce zašle vybranému servisu diagnostiku. Vzhledem k jednoduché konstrukci není třeba specializovaného střediska.  

Video placeholde
E15 - EB - MARTIN PELEŠKA 2. DÍL - ELEKTROMOBILY • Videohub

Nejlevnější varianta G20 stojí necelých 640 tisíc korun a dostupná je, jako všechny ostatní, na objednávku do 21 dnů. Základní model je vybaven akumulátorem s kapacitou 10 kilowatthodin, zajišťující nájezd 120 kilometrů. To ale stačí, protože operovat bude zejména ve městě.

Při maximálním zatížení 250 kg se asi velké výlety neplánují. Elektromotor s výkonem 20 kilowattů a točivým momentem 75 newtonmetrů uděluje vozítku akceleraci z 0 na 100 km/h za 10 sekund. Maximální rychlost se dostala na 110 km/h a průměrně si díky hmotnosti jen 600 kilogramů řekne o 8,5 kilowatthodin na 100 kilometrů.

Výrobce neudává, jakým maximálním výkonem je vozítko možné dobíjet, pouze uvádí, že rychlonabíjecí stanice zvládne dobít na 80 procent za 120 minut. „Klasickým“ nabíjením dosáhnete plné kapacity za 3 hodiny. Při ceně 640 tisíc korun asi nepotěší záruka, protože ta je na baterie šest měsíců a na auto samotné pouze rok.

Alternativou jsou další modely TC20 a TRC20. Ceny jsou zde stanoveny na bez stokoruny sedm set tisíc, dražší pak bezmála 760 tisíc korun. Technika vozů je stejná, takže se od sebe liší převážně sportovnějším vzhledem ve stylu závodních kitů Abarth.

Sportovnější verze mají menší zavazadlový prostor o objemu 40 litrů (G20 má 150 litrů) a TRC20 má posunutý omezovač na 140 kilometrech za hodinu. Také jsou zde větší možnosti personalizace v podobě navýšení rychlosti i dojezdu, případně dalších designových úprav. Produkce TRC20 je limitována na 15 kusů za rok.