Polovina ojetin dovážených do Česka je starší deseti let

Pokles je ovlivněný nízkými cenami ojetin na domácím trhu a větším zájmem zákazníků o vozy s tuzemským původem a ověřitelnou historií

Pokles je ovlivněný nízkými cenami ojetin na domácím trhu a větším zájmem zákazníků o vozy s tuzemským původem a ověřitelnou historií Zdroj: profimedia.cz

Poloviny ojetin dovezených do Česka je starší deseti let
Dovoz ojetých osobních aut do dubna klesl o 1,2 procenta na přibližně 57 tisíc vozů
Test výfuků pro Škodu Fabia
Nejčastěji dováženou značkou ojetin je domácí Škoda
Karolína Topolová, šéfka AAA Auto.
6
Fotogalerie

Dovoz ojetých osobních aut do dubna klesl o 1,2 procenta na přibližně 57 tisíc vozů. Jejich průměrné stáří je 10,2 roku, přičemž podíl vozidel starších deset let se stále pohybuje kolem 51 procent. Vyplývá to z aktuálních údajů Svazu dovozců aut.

Nejčastěji dováženou značkou ojetin je domácí Škoda s téměř  12 tisíci importovanými vozy, následuje VW s necelými  11,5 tisíci auty a Ford, který si dovezlo přes pět tisíc motoristů. Na dalších místech jsou prémiové značky BMW a Audi.

Podle generální ředitelky sítě AAA Auto Karolíny Topolové je pokles ovlivněný nízkými cenami ojetin na domácím trhu a větším zájmem zákazníků o vozy s tuzemským původem a ověřitelnou historií. "Stát by mohl této situace využít a v rámci nově připravovaného zákona o výrobcích s ukončenou životností zvýšit na starší vozy emisní poplatky. Ty se nezměnily již přes deset let a k omezení dovozů nejstarších a tím pádem i nejméně ekologických vozů již příliš nepřispívají," podotkla.

Mezi dováženými vozy z druhé ruky bylo i 29 vozů Ferrari, pět McLarenů nebo sedm Rolls-Royce. Do Česka se vrátilo pět vozů Tatra a zároveň si zájemci přivezli i čtyři trabanty nebo pět wartburgů.

Prodej nových aut od ledna do dubna meziročně klesl o 10,4 procenta na 82,5 tisíce vozů. Jen v dubnu se prodej snížil o pět procent.