Pražský dopravní podnik si bude sám prodávat jízdenky. Zaměstná 120 lidí
Původní smlouva s Cross Point, kterou podnik na podzim 2012 kvůli nevýhodnosti vypověděl, skončila v závěru února. Nového provozovatele se v soutěži vybrat nepodařilo. Do tendru na čtyřletý prodej jízdenek za 170 milionů podnik se totiž přihlásil jen jeden uchazeč, opět firma Cross Point. Podnik nakonec problematickou spolupráci s firmou prodloužil do konce srpna za 40 milionů bez DPH.
Údajně nevýhodnými službami spojenými s prodejem jízdenek v metru se od loňska zabývá policie. Zakázka pro DPP byla podle ní zmanipulována ve prospěch dodavatele. Kriminalisté kvůli tomu stíhají čtyři lidi. Mezi nimi bývalého ředitele dopravního podniku Martina Dvořáka a jednatele Cross Point Pavla Švarce.
Muži čelí obvinění z porušení povinnosti při správě cizího majetku a z pletich při veřejné soutěži a veřejné dražbě, za což jim hrozí až osmileté vězení. Oba jakékoli provinění popírají. Mezi stíhanými v této části kauzy je podle médií i bývalý radní pro dopravu Radovan Šteiner a exředitel úseku služeb dopravního podniku Tomáš Petana.
Praha nyní také řeší, jak naložit s projektem karet opencard, které nyní slouží jako nosič na dlouhodobé jízdenky. Hlavní město zaplatilo za opencard přes 1,2 miliardy korun. Výhradním vlastníkem práv se stala firma Haguess (dnes eMoneyServices - EMS), se kterou uzavíralo smlouvy bývalé vedení města v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS).
Nové vedení města koupit chtělo práva ke kartě a projekt spravovat samo. Počítalo s tím, že za autorská práva zaplatí mezi 80 až 100 miliony korun. EMS ale nedávno předložila nabídku, ve které žádá několikanásobně víc.