RegioJet po kritice slíbil nasadit na Slovensku novou velkokapacitní soupravu

Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží

Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží Zdroj: Michael Tomeš/E15

Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží
Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží
Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží
Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží
Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží
19
Fotogalerie

Český soukromý dopravce RegioJet po kritice slovenského ministerstva ohledně nedodržování objednaných kapacit při provozu státem dotovaných vlaků na Slovensku dnes oznámil, že na regionální trať mezi Bratislavou a Komárnem nasadí velkokapacitní soupravu. 

"Bereme na naši odpovědnost co nejrychlejší vyřešení dočasného snížení kapacity vlaků po dvou mimořádně vážných nehodách. Tyto nehody jsme sice nezavinili, ale v konečném důsledku vedly k vyřazení dvou motorových jednotek z provozu," uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.

Soupravu s kapacitou více než 500 lidí hodlá RegioJet nasadit do šesti týdnů na nejvytíženější spoje, které na zmiňované trati jezdí mezi Bratislavou a Dunajskou Stredou.

Dodatečná vlaková souprava podle RegioJetu sice nahradí dvě havarované motorové jednotky, ale nevyřeší problém nedostatečné kapacity vlaků v souvislosti s nárůstem počtu cestujících. Dopravce uvedl, že vlaky na regionální trati jsou dlouhodobě přeplněné, zejména po zavedení bezplatného cestování ve státem dotovaných vlacích pro děti, studenty a seniory.

"RegioJet má připravené další dvě (vlakové) jednotky, na jejich nasazení potřebuje souhlas ministerstva coby objednatele," sdělil dopravce, který by také uvítal opatření na zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech. Právě na jednom z přejezdů vybaveném zvukovou a světelnou signalizací na jihu Slovenska se v září srazil vlak RegioJetu s kamionem.

Slovenské ministerstvo dopravy v úterý oznámilo, že jeho kontrola zjistila nedodržování objednaných kapacit ze strany RegioJetu. Zároveň dopravce vyznalo k nápravě a pohrozilo mu uložením sankcí.

RegioJet kromě státem dotovaných spojů provozuje na Slovensku na vlastní komerční riziko vlaky mezi Bratislavou a Košicemi a rovněž autobusové linky.