Tak se jezdí po transsibiřské magistrále. Podívejte se, co lze zažít na nejdelší železnici světa

Bábušky na nádražích pomalu ale jistě nahrazují kiosky.

Bábušky na nádražích pomalu ale jistě nahrazují kiosky. Zdroj: Jan Haruda

... a začínáme v Moskvě: Rudé náměstí - symbol hlavního města vás ohromí svou velikostí a když zavřete oči, není těžké si představit rozsáhlé vojenské přehlídky za dohledu vládní garnitury.
Pokud budete chtít navštívit Kreml, vyhraďte si na to celý den. Velká část historických pokladů Ruska je vystavena právě zde.
Chrám Vasila Blaženého na Rudém náměstí.
Velkolepost je jen jedním z dojmů, kterým na vás bude Moskva zapůsobí.
Chrám Krista Spasitele byl v roce 1931 zbořen, aby udělal místo Paláci sovětů, který nebyl nikdy postaven. Jeho znovuvýstavba byla dokončena v roce 2000.
68
Fotogalerie

Na jednom konci vagónu samovar, na druhém záchod. To jsou dvě nejnavštěvovanější místa ve vlaku, který brázdí nejdelší železniční trať světa, proslulou transsibiřskou magistrálu. Ačkoliv se na „transsibu“ řídí všechny časy výhradně a jen tím moskevským, cestující během týdenní výpravy proplují hned sedmi časovými pásmy. Poznal to i cestovatel Jan Haruda, který pro E15 připravil fotogalerii čítající 68 snímků. Příběh, který se k nim váže, vypráví autor v popiscích jednotlivých fotografií.

Fotografie vznikly při výpravě z Moskvy do mongolského Ulanbátaru, prohlédněte si je v naší fotogalerii.

Další příběhy a zážitky autora Jana Harudy lze nalézt také na příslušném facebookovém profilu

Transsibiřská magistrála v číslech

Délka: 9 288kilometrů (nejdelší železniční trať světa)

Doba výstavby: 26let

Minimální doba cesty: 6dnů

Počet velkých měst na cestě: 89 (z toho v pěti žije více jak milion obyvatel)

Vlaky na cestě překročí 16 velkých řek

Evropská část Ruska: 1 777 kilometrů trasy

Asijská část Ruska: 7 512 kilometrů trasy

Nejdelší most na trase: 2 568 metrů

Nejchladnější úsek magistrály (Mogoča-Skovorodino): až 62 stupňů Celsia pod bodem mrazu