Taxidrony mají ulevit dopravě v Římě. Přepraví cestující z letiště do centra

Německá společnost Volocopter představila na římském letišti Fiumicino svůj budoucí elektřinou poháněný taxidron, který by mohl dopravovat cestující do centra italské metropole.

Německá společnost Volocopter představila na římském letišti Fiumicino svůj budoucí elektřinou poháněný taxidron, který by mohl dopravovat cestující do centra italské metropole. Zdroj: reuters

Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa?
Německá společnost Volocopter představila na římském letišti Fiumicino svůj budoucí elektřinou poháněný taxidron, který by mohl dopravovat cestující do centra italské metropole.
Německá společnost Volocopter představila na římském letišti Fiumicino svůj budoucí elektřinou poháněný taxidron, který by mohl dopravovat cestující do centra italské metropole.
Německá společnost Volocopter představila na římském letišti Fiumicino svůj budoucí elektřinou poháněný taxidron, který by mohl dopravovat cestující do centra italské metropole.
Německá společnost Volocopter představila na římském letišti Fiumicino svůj budoucí elektřinou poháněný taxidron, který by mohl dopravovat cestující do centra italské metropole.
6 Fotogalerie

Dron místo automobilu či příměstského vlaku. Tak by mohla už v roce 2024 vypadat doprava z letiště Fiumicino do centrálních částí italské metropole.

Zásadní posun, který má vést z kategorie sci-fi k realitě, učinily italský holding Atlantia, dříve Autostrade, a společnost Aeroporti di Roma, největší letištní operátor v zemi. Oznámily založení aliance, která do dvou až tří let nastolí nové možnosti dopravy v téměř třímilionové metropoli.

Kromě podoby samotných taxidronů či volokoptér (Volocopter je německý výrobce elektrických helikoptér určených pro použití v aerotaxi – pozn. red.) je třeba vyřešit vznik přistávacích ploch v zastavěných oblastech města. První návrhy počítají s umístěním „vertiporti“, tedy míst pro svislé přistání a odlety dronů, poblíž klíčových stanic metra.

Video placeholder
Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa? • Videohub

Jednou z prvních zvažovaných lokalit je centrální stanice Nádraží Termini, kde má vzniknout parkoviště pro pět tisíc automobilů. Právě terasovité uspořádání parkovacích ploch by mohlo umožnit i přistávání taxidronů. Další lokalitou, která se objevuje v prvních úvahách, jsou volné plochy u stanice metra Laurentina v moderní čtvrti EUR na jihu Říma.

Jak může taxidron budoucnosti vypadat, si v těchto dnech mohou cestující prohlédnout na letišti Fiumicino, kde je vystaven model firmy Volocity. Kromě dalších evropských, čínských či amerických výrobců se do konstrukce obdobných modelů pouští také italsko-švýcarské konsorcium Manta Aircraft.