Zastávka Eden. V Praze přibude nová železniční stanice

V neděli 13. prosince 2020 budou poprvé vlaky mezi Prahou a Benešovem zastavovat v nové stanici Praha-Eden nedaleko fotbalového stadionu pražské Slavie.

V neděli 13. prosince 2020 budou poprvé vlaky mezi Prahou a Benešovem zastavovat v nové stanici Praha-Eden nedaleko fotbalového stadionu pražské Slavie. Zdroj: archiv E15

V neděli 13. prosince 2020 budou poprvé vlaky mezi Prahou a Benešovem zastavovat v nové stanici Praha-Eden nedaleko fotbalového stadionu pražské Slavie.
Trasa nového koridoru
Rekonstruovaná zastávka Praha-Vršovice
V trase rušené trati u pražských Strašnic bude následně provedena příprava území pro takzvanou drážní promenádu. Vzniknou odpočívadla i prostory pro rekreační sport
Staré kolejiště nahradí moderní městská promenáda s přírodními prvky
14
Fotogalerie

Za týden, v neděli 13. prosince, budou poprvé vlaky mezi Prahou a Benešovem zastavovat v nové stanici Praha-Eden nedaleko fotbalového stadionu pražské Slavie. Následně bude zcela ukončen provoz stávající zastávky Praha-Strašnice v modernizovaném úseku Hostivař-Vršovice.

„Stavba bude v letních měsících příštího roku 2021 postupně dokončována zprovozňováním zbývajících úseků ve Vršovicích a na Zahradním městě. Po dokončení přestupního uzlu v ulici Průběžná bude 24. září zcela zprovozněna stanice Praha Zahradní město,“ popsal další etapu projektu jeho vedoucí Ladislav Šabach z Metrostavu. „Vznikne zde první přestupní uzel budoucí „S-Bahn“ trasy obsluhující jižní část železničního uzlu Praha,“ dodal.

V Praze mezi Hostivaří a Nuslemi již rok vzniká nový koridor. První čtyřkolejná trať v Česku zlepší podmínky nejen v dálkové železniční dopravě, ale i v příměstské. Díky narovnání tratě, které zkrátí koleje o 232 metrů, a díky zvýšení rychlosti na trati na 120 kilometrů za hodinu se sníží doba jízdy až o tři minuty. Dílo v hodnotě zhruba 3,5 miliardy korun vytváří sdružení firem Metrostav, Swietelsky Rail a SMP CZ. Přípravné práce začaly na jaře 2018, hotovo by mělo být v říjnu 2021.

V trase rušené trati bude následně po snesení trakčního vedení a kolejového roštu provedena příprava území pro takzvanou drážní promenádu. Zachovají se některé prvky dopravní infrastruktury, které tak budou připomínat historii železničního provozu v daném území. Investici bude financována z pražského rozpočtu. Promenáda si zachová i konkrétní prvky, které připomenou drážní minulost. Po cestě budou k vidění původní části kolejiště, osvětlovacích věží, pražců a návěstidel.

„Podél plánované promenády zůstane i historický kamenný podchod z 19. století, nýtovaný most z roku 1918, nebo lávka nadchodu u zrušené strašnické železniční zastávky z třicátých let 20. století i část nástupiště z druhé poloviny 20. století. Zároveň v trase postavíme tři mosty, které budou architektonicky navazovat na sebe navzájem i na své okolí,“ představil plánovanou budoucnost lokality opouštěné trati náměstek města pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).