Železniční mosty, které půjdou k zemi, nebo projdou rekonstrukcí

Železniční most v Pňovanech prochází rozsáhlou rekonstrukcí. Ta začala už na začátku roku, na trati je momentálně úplná výluka trvající až do 19. listopadu. Most vede přes přehradu Hracholusky na trati z Pňovan do Bezdružic. Postaven byl v roce 1892.

Železniční most v Pňovanech prochází rozsáhlou rekonstrukcí. Ta začala už na začátku roku, na trati je momentálně úplná výluka trvající až do 19. listopadu. Most vede přes přehradu Hracholusky na trati z Pňovan do Bezdružic. Postaven byl v roce 1892. Zdroj: Wikimedia Commons/Parkis

Jedno ze tří ocelových polí mostu Pňovanského mostu
Železniční most na Červené přes Vltavu. 250 milionů korun investuje Správa železniční a dopravní cesty do velké rekonstrukce mostu nad orlickou nádrží. Ten byl postaven v letech 1886 až 1889 jako součást tratě mezi Táborem a Pískem a dosud nebyl výrazněji opravován.
Železniční most na Červené přes Vltavu. 250 milionů korun investuje Správa železniční a dopravní cesty do velké rekonstrukce mostu nad orlickou nádrží. Ten byl postaven v letech 1886 až 1889 jako součást tratě mezi Táborem a Pískem a dosud nebyl výrazněji opravován.
Železniční most na Červené přes Vltavu. 250 milionů korun investuje Správa železniční a dopravní cesty do velké rekonstrukce mostu nad orlickou nádrží. Ten byl postaven v letech 1886 až 1889 jako součást tratě mezi Táborem a Pískem a dosud nebyl výrazněji opravován.
Vyšehradský most je památkově chráněný, přesto ho chce SŽDC nahradit novým. Budoucí vývoj je zatím nejistý. Podle závěrů statiků a expertů z ČVUT bude nutné vyměnit až 70 procent prvků ocelové konstrukce.
22
Fotogalerie

Dlouhé roky zanedbávané železniční mosty se hlásí o slovo. Problémy s jejich zbídačeným technickým stavem se přitom netýkají jen Prahy, ale i dalších měst. Správa železniční a dopravní cesty proto zahájí podrobnou kontrolu desítek těchto mostů, do které investuje až patnáct milionů korun. V galerii najdete pět železničních mostů, které projdou rekonstrukcí či demolicí.