Bývalému Avastu se daří. Kromě zisku roste antivirové firmě Gen i počet zákazníků

Recepce v ředitelství Avastu

Recepce v ředitelství Avastu Zdroj: Avast

Antivirová firma Gen Digital, která vznikla spojením české společností Avast a americké NortonLifeLock, zvýšila ve druhém fiskálním čtvrtletí končícím v září čistý zisk o 115 procent na 149 milionů dolarů, což je asi 3,4 miliardy korun. Celkové tržby se zvýšily o 27 procent na 948 milionů dolarů, tedy v přepočtu 21,6 miliardy korun. Uvedla to v tiskové zprávě.

Firma se ve druhém čtvrtletí také vrátila k postupnému růstu počtu zákazníků, když jej zvýšila o 380 tisíc. Jejich celkový počet se blíží 500 milionům. Objem fakturace vzrostl o 28 procent na 923 milionů dolarů.

„Věděli jsme, že Avast a NortonLifeLock společně budou firma, která dokáže zajistit kyberbezpečnost všech, proto jsme právě před rokem vytvořili Gen. Role našich digitálních životů stále roste, avšak stejně tak rostou i kyber hrozby. Díky naší integrované platformě a technologiím, které dokážeme přímo či prostřednictvím našich partnerů poskytovat po celém světě, a také našemu závazku se službami uspět, má Gen ty nejlepší předpoklady být předním hráčem na tomto dynamickém a rozvíjejícím se trhu,“ uvedl generální ředitel společnosti Vincent Pilette.

Za celý letošní fiskální rok společnost očekává celkové tržby v rozmezí 3,81 až 3,835 miliardy dolarů, tedy 87 až 87,4 miliardy korun.

Do portfolia společnosti Gen patří značky Norton, Avast, LifeLock, Avira, AVG, ReputationDefender a CCleaner. Firma produkty a služby v oblasti kybernetické bezpečnosti, ochrany soukromí a identity poskytuje ve více než 150 zemích. Akcie firmy se již rok obchodují ve Spojených státech na technologické burze Nasdaq.

Avast založili v roce 1988 čeští výzkumníci Eduard Kučera a Pavel Baudiš. Baudiš je podle aktuálního žebříčku časopisu Forbes sedmým nejbohatším Čechem, Kučerovi patří 11. místo. Firma se stala jedním z průkopníků v oboru počítačového zabezpečení díky bezpečnostním programům pro počítače i mobilní zařízení.