České digitální bankovnictví zaostává za Ruskem i Tureckem, tvrdí průzkum | E15.cz

České digitální bankovnictví zaostává za Ruskem i Tureckem, tvrdí průzkum

České digitální bankovnictví zaostává za Ruskem i Tureckem, tvrdí průzkum
ZDROJ: Stepan Bruner, E15

lie

Kvalita digitálního bankovnictví českých bank předčí například německé, britské či rakouské konkurenty, vyplývá z průzkumu mezi klienty pod hlavičkou analytické společnosti Deloitte. Za Tureckem a Polskem naopak tuzemské finanční domy zaostávají. Nejvyspělejší trh digitálního bankovnictví mezi srovnávanými státy se podle studie rozvinula v Rusku.

Analýza porovnala 238 bank a deset fintech společností ve 38 zemích Evropy, Blízkého východu a Afriky. Výsledky průzkumu tvořily odpovědi více než osmi tisíc bankovních klientů.

Z Česka se průzkum zaměřil na třináct bank. Ty se v kvalitě svého digitálního bankovnictví umístily za Ruskem, Španělskem, Polskem, Švýcarskem a Tureckem.

Ceny bytů jsou tikající sociální bomba, varuje ekonomka Švihlíková. Politici prý selhali

V oblasti dostupnosti informací, ceny digitálních služeb či podpory sociálních sítí se české banky umístily v těsném závěsu za lídry trhu. Naopak otevírání účtu a ukončení zákaznického vztahu patří k podprůměrně hodnoceným procesům.

Češi dle průzkumu zatím preferují internetové bankovnictví prostřednictvím počítače (62 procent respondentů) před mobilním bankovnictvím (19 procent respondentů). Pětina stále preferuje návštěvu pobočky.

Bitcoin není podvod, uznává Goldman Sachs. Chystá se spustit kryptoměnové obchodování

Například u Rusů, je to přitom naopak - 58 procent preferuje mobilní bankovnictví, 26 procent počítač a 16 procent návštěvu pobočky. Jedním z důvodů, proč patří ruské banky k nejvyspělejším v daném ohledu, je velmi řídká síť poboček, uvádí Deloitte. V průměru se jich v Rusku nachází 2,2 na tisíc kilometrů čtverečních.

„Měnící se zákaznické preference, konkurence fintech společností a regulace přiměly banky zrychlit rozvoj nabídky digitálních služeb. I když se téměř všechny považují za vyspělé či přímo za digitální lídry, průzkum Deloitte odhalil, že dle objektivních dat je tomu v porovnání s některými konkurenty jinak,“ dodává Štěpán Húsek, vedoucí technologického poradenství Deloitte.

Na relativně dobrou reputaci českých bank u klientů upozornil i nedávný průzkum agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci. Vyplynulo z něj, že se banky těší vůbec největší důvěře v porovnání s veřejnými zdravotnickými zařízeními, leteckými společnostmi, státními úřady či pojišťovnami.

Buffett kritizuje bitcoin už roky. Lidé ale prý pořád nechápou, že nákup kryptoměny není investicí

Autor: lie
 

Články odjinud

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud