PPF v první půlce roku prodělala přes sedm miliard korun. Hlavně kvůli odchodu z ruského trhu

Aktiva skupiny PPF Group dosahují téměř jednoho bilionu korun.

Aktiva skupiny PPF Group dosahují téměř jednoho bilionu korun. Zdroj: Profimedia.cz

Zejména náklady spojené s odchodem z ruského bankovního trhu přivodily v první polovině letošního roku finanční skupině PPF ztrátu 318 milionů eur, v přepočtu zhruba 7,7 miliardy korun. Ve stejném období minulého roku skupina dosáhla zisku 188 milionů eur.

 „Ztráta vyplývá ze stažení Home Creditu z ruského trhu. V tomto kontextu pro mě představuje spíše vyjádření dobrých mravů než neúspěch,“ okomentoval výsledky hospodaření generální ředitel skupiny PPF Jiří Šmejc. „I proto bych chtěl moc poděkovat všem manažerům, kteří v daném období naše firmy vedli. Díky jejich úsilí a erudici dosáhly ostatní sektory, ve kterých působíme, skvělých výsledků a celkovou ztrátu PPF dostaly na tak nízkou úroveň, jak jen to bylo možné,“ dodal Šmejc.

Společnost PPF uvedla, že telekomunikační společnosti O2, Yettel a Cetin, mediální holding CME či výrobce dopravních prostředků Škoda Group dosáhly v 1. pololetí letošního roku zisku. Dobře si vedly také banky ze skupiny PPF, tedy Air Bank a PPF banka. Dařilo se i splátkové společnosti Home Credit, která působí v Evropě, Střední Asii a také v jihovýchodní Asii. Naopak kvůli přetrvávajícím proticovidovým opatřením zaostávají výsledky Home Creditu na čínském trhu. 

Skupina PPF realizovala v loňském a letošním roce několik klíčových transakcí, například prodej svého 40procentního podílu v MALL Group polské společnost Allegro, 30procentního podílu v Cetin Group singapurskému suverénnímu fondu GIC nebo prodej indonéského a filipínského Home Creditu.

Celkové výnosy z prodeje podílů a firem přesáhly tři miliardy eur. „Tato skutečnost skupině umožňuje pokračovat v rozvojových plánech i připravovaných investicích,“ uvedla PPF. Její aktiva k polovině letošního roku činila 40,1 miliardy eur, tedy bezmála jeden bilion korun.

Během červnového setkání s novináři Šmejc uvedl, že PPF se chce do budoucna více zaměřit na investice v západní Evropě. Naopak hodlá postupně opustit čínský trh, kde již podnikatelské prostředí zejména kvůli regulacím čínské vlády nepřeje splátkovému byznysu – a tedy ani aktivitám společnosti Home Credit, jako tomu bylo v minulosti.