Amazon vládne. Internetový obchod svou hodnotou předstihl Google i Apple

Apple

Apple Zdroj: Profimedia.cz

Google
2
Fotogalerie

Internetový obchod Amazon je v současné době nejhodnotnější značkou světa. S hodnotou 315,5 miliardy dolarů předstihl i své dva největší konkurenty v podobě společností Google a Apple. Amazon se tak stal první značkou po 12 letech, která na spičce žebříčku vystřídal jednu ze zmíněných společností a zaznamenala meziroční nárůst svého ocenění o 52 procent,vyplývá z žebříčku BrandZTop 100

Druhé místo obsadil technologický gigant Apple. Ten je nyní oceněn na 309,5 miliardy dolarů. Třetí místo obsadila společnost Google. Její výsledek činí 309 miliard dolarů. 

„Výrazný růst hodnoty značky Amazon v minulém roce o téměř 108 miliard dolarů ukazuje, jak jsou nyní jednotlivé firmy méně ukotveny v jednotlivých kategoriích a regionech. Hranice jsou v podstatě neomezené, protože nové technologie umožňují značkám, jako jsou Amazon, Google a Alibaba nabízet celou řadu služeb napříč mnoha spotřebitelskými třídami,“ uvedla globální ředitelka společnosti BrandZ Doreen Wang.

Skok Amazonu byl podle ní způsoben i rozmanitou nabídkou společnosti Amazon a investicemi do nových projektů. Nový lídr nejhodnotnějších značek světa finančně přišpel například automobilkám Aurora či Rivian, které se obě specializují na vývoj nových autonomních technologií a elektromobilů. Amazon také investoval například do online lékárny PillPack nebo do zásilkové společnosti Deliveroo.

Čtyři z deseti nejlepších značek v žebříčku dále tvoří tradičnější značky včetně společností Visa, McDonald’s a AT&T. Microsoft se nachází na čtvrtém místě, stejně jako v roce 2018.

Made withVisme