Bushman expanduje do USA, otevře Showroom v New Yorku

Pobočka Meopty v USA, kde má sídlo i MeoHub

Pobočka Meopty v USA, kde má sídlo i MeoHub Zdroj: MeoHub

Česká outdoorová značka Bushman podnikatele Jindřicha Melichara a jeho společníků pokračuje v průniku na zahraniční trhy. Aktuálně poslala první kontejner se zbožím do USA. V New Yorku poblíž Manhattanu otevře v polovině října první showroom. Využije prostory podnikatelského inkubátoru MeoHub, který v USA zřídili majitelé česko-amerického výrobce optiky Meopta.

Po americkém trhu Bushman pošilhával již delší čas. „Sami jsme si však bez kvalitního zázemí a lidí znajících zákonitosti amerického trhu netroufali,“ uvedl Melichar. Využití inkubátoru firmě pomůže snížit náklady. Bushman je jedním z tuzemských podniků, kterým rodina Rausnitzů, majitelů Meopty, hodlá s průnikem na americký trh pomoci. O projekt MeoHub projevilo zájem pět desítek českých společností, uspět jich mohlo jen pět. Do vybudování inkubátoru dali Rausnitzovi kolem deseti milionů korun.

„Jako klíčové pro rozjezd vidíme prvních šest až osm měsíců, po nich se rozhodneme o dalším postupu,“ dodal šéf představenstva Bushmanu.

Společnost šije outdoorové košile, trička, kalhoty a další oblečení v Číně, Indii a dalších zemích. V Česku dělá doplňky a malosériovou výrobu kůže. Kromě domácího trhu má Bushman obchodní zastoupení například v Německu nebo v Polsku.

Jindřich Melichar: Bushman je připravený na akvizice

Spolumajitel firmy Bushman Jindřich MelicharSpolumajitel firmy Bushman Jindřich Melichar | Bushman

Severní Amerika není zdaleka jediným zahraničním trhem, na který se tuzemská značka outdoorového oblečení Bushman chystá. Podle spolumajitele firmy Jindřicha Melichara jsou při expanzi ve hře také nákupy zavedených firem.

E15: Není už americký trh módou přeplněný?

Nejsme klasická značka, kterou ovlivňují módní výstřelky. Bushman nabízí nadčasové oblečení, které si své zákazníky najde i na americkém trhu.

E15: Připravujete vstup na nějaké další zahraniční trhy?

Snažíme se rozšířit působení v Německu, nově chceme vstoupit do Francie, Beneluxu a Skandinávie. Je to ale běh na dlouhou trať.

E15: Budete nějak měnit podobu byznysu v Česku?

Pro Českou republiku máme připravené novinky v podobě rozšíření sortimentu, zejména doplňků a jeans programu. Také jsme vytvořili zcela nový unikátní design nábytku a interiéru a jednotlivé prodejny budeme postupně remodelovat.

E15: V oděvní branži se objevují hlasy, že šít v Asii není tak výhodné jako kdysi, že výrobu čeká přesun zpět do Evropy. Uvažujete o tom také?

Neuvažujeme, vzhledem k užitým technologiím při výrobě. Čína stejně jako třeba Vietnam dokáže nabídnout kvalitní průmyslové zázemí, výborné vybavení, disciplinovanou a vysoce výkonnou pracovní sílu. Pro uvedené vlastnosti a obrovský lidský potenciál nemá šanci v dohledné době Čínu kdokoliv zásadně ohrozit.

E15: Budete dále růst organicky, nebo mohou být ve hře také akvizice?

Vůbec se akvizicím nebráníme, naopak. Zejména při vstupu na zahraniční trhy bychom je chtěli využít.

E15: Co čekáte od letošních hospodářských výsledků?

Očekáváme mírný nárůst tržeb v jednotkách procent. Letošní rok výrazně negativně ovlivnil nárůst kurzu dolaru vůči koruně a také hodně horké počasí přes prázdniny. Jak se celý rok nakonec vyvine, rozhodne až podzimní a vánoční prodej.

Travelove jde do Silicon Valley
Cestovatelský start-up Travelove a on-line prodejce jízdenek Bileto vyhráli soutěž Czech ICT Incubator a pojedou do amerického Silicon Valley. Program organizovaný Czech ICT Alliance ve spolupráci s CzechInvestem a investičními partnery Rockaway, J&T Ventures a Seznam.cz zajistí vítězům tříměsíční pobyt v technologické destinaci včetně služeb tamních mentorů.