Češi šetří, módní řetězce přesto chystají desítky nových prodejen | E15.cz

Češi šetří, módní řetězce přesto chystají desítky nových prodejen

ilustrační foto
ilustrační foto
• 
ZDROJ: E15

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Česko je v nejdelší recesi od roku 1997, lidem klesají reálné mzdy a proto čím dál více šetří, oděvní a obuvní řetězce přesto letos plánují v Česku otevřít desítky nových prodejen. Část obchodníků se při expanzi zaměří i na menší města.

Recese nákupní chování Čechů výrazně změnila. Podle studie Fashion 2012 společnosti Incoma GfK téměř 80 procent českých zákazníků v souvislostí s krizí nakupuje jinak než dříve. Hlavně ženy, rodiny s dětmi a starší osoby podstatně víc vyhledávají slevy a nejrůznějších slevové akce.

Většina řetězců s módou se ale útěku Čechů z nákupních center neobává. Například řetězec s oblečením H&M letos v Česku plánuje otevřít šest nových obchodů. „Střední Evropa je pro nás mimořádně zajímavý trh. Značka zde dynamicky roste a máme pocit, že je zde stále velký prostor pro náš vývoj, a proto budeme v naší expanzi pokračovat,“ uvedla Kateřina Papežová z H&M. Na řadu by podle ní měla přijít i menší města. Na konci roku chce mít společnost v ČR 37 obchodů.

Také C&A Moda letos plánuje otevření nových poboček, zaměří se také na přestavby těch stávajících na nový koncept. Na konci března řetězec otevře nový obchod v pražském Centru Černý Most, kde se přesune na novou plochu. V tomto centru se na konci března představí veřejnosti také nový obchod s módou Mohito.

Prodejce pánských oděvů Blažek plánuje letos otevřít jednu novou prodejnu v pražském Centru Černý Most, další expanzi již firma neplánuje. „Naším současným cílem je nyní stabilizace maloobchodní cíle a rozšíření sortimentu v některých prodejnách, dále rozšíření a zlepšování služeb,“ uvedla marketingová manažerka Lenka Štěpánková.

V expanzi letos pokračují prodejny s textilem KiK. Firma otevře 15 nových prodejen. „Vidíme potenciál v další expanzi v oblastech či městech, kde ještě nejsme buď vůbec nebo slabě zastoupeni. Taková místa ještě existují,“ řekl jednatel společnosti Jan Lansberg.

Sto maloobchodních prodejen chce mít v tuzemsku řetězec s obuví a doplňky CCC, nyní jich provozuje 61. „V horizontu tří let se chceme stát jedničkou na českém trhu s obuví a módními doplňky a předstihnout tak dva dosavadní největší hráče,“ uvedl jednatel společnosti CCC Czech Roman Puchala. V letošním roce chce firma dosáhnout tržeb jedné miliardy korun.

Rozšíří se i síť obchodů s obuví Deichmann. „V lednu jsme již otevřeli novou prodejnu v NC Budějovická v Praze a plánujeme i další otevření např. v Centru Černý Most v Praze,“ uvedla mediální zástupkyně společnosti Adéla Vosádková. Firma má celkově 95 prodejen.

Naopak česká společnost Bushman se v expanzi soustředí na zahraniční trhy. „Zahraniční expanze se jeví jako úspěšný krok správným směrem. Na podzim plánujeme vstup na polský trh, na začátek je zde plánováno otevření dvou kamenných prodejen. Zároveň se připravuje otevření první značkové prodejny v Rusku. Snažíme se expandovat i do Skandinávie, kde v současné době jednáme o distribuci,“ uvedla Kateřina Svozilová ze společnosti Bushman.

Nejvyšší počet zákazníků mají podle studie řetězce Baťa, Deichman, Tesco a C&A. Ze širokosortimentních řetězců vede C&A, Takko, New Yorker a H&M. Fenoménem českého trhu zůstávají nákupy oděvů a obuvi v tržnicích, stáncích a prodejnách provozovanými asijskými obchodníky. Občas v nich nakupuje 71 procent lidí.

Počet prodejen oděvních řetězců v ČR
KiK 167
Takko Fashion 100
Time Out 60
Orsay 49
New Yorker 46
Triumph 43
C&A 39
Kenvelo 37
Exe Jeans 36
H & M 31
Camaieu 28
Pietro Filipi 27
Blažek 26
Bushman 24
Terranova 23
Tally Weljl 21
Gant 20
Reserved 20
Marks & Spencer 19
Promod 19
Uncle Sam 18
Wrangler 18
Calzedonia 17
Euro Lidovka 16
Steilmann 16
United Colors of Benetton 16
Wrangler & Lee Store 15
Luggi 11
OP Prostějov 10

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.