Čínské automobilky chtějí vládnout Evropě, prodávat se ale daří jen jedné. Podívejte se které

Zdroj: Veronika Kolářová e15

Čínské automobilky si chtějí ukrojit výraznou část evropského trhu. Hned několik jich v posledních letech vstoupilo na trh, který chce během několika let pomocí regulací omezit prodeje vozů se spalovacími motory. Své ambiciozní cíle navíc Číňané na starém kontinentě potvrzují i tím, že zde řada z nich plánuje i vlastní výrobu, díky které překonají dosavadní celní problémy a budou moci nabídnout ještě nižší ceny. Zatím ale čínské značky narážejí na jeden velký problém. Přestože EU deklaruje, že do roku 2035 skončí s vozy produkující za jízdy emise oxidu uhličitého, Evropané nyní o osobní vozy nejeví velký zájem.

Pokud se čínským značkám podaří získat důvěru evropských zákazníků, jako se to v minulosti povedlo japonským nebo jihokorejským výrobcům, mohou podle odborníků z oboru časem obsadit dvacet i více procent evropského trhu elektromobilů. Trhu, který by do šesti let mohl vyrůst až na 9,6 milionu ročně prodaných vozů.

Zde v listovacím článku se můžete podívat na deset nejprodávanějších čínských aut v Evropě za první dva měsíce letošního roku.

10. nejprodávanější vůz: GWM Ora 03

Automobilka GWM Ora se Evropanům poprvé představila přede dvěma lety na autosalonu v Mnichově. Její kompaktní hatchback GWM Ora 3, který slibuje na jedno nabití ujet 420 kilometrů a z nuly na sto kilometrů zrychlí za 8,2 sekundy, je na evropských silnicích spíše raritou. Za první dva měsíce roku se prodalo těchto vozů pouze 320.

GWM ORA 03GWM ORA 03 | GWM

Devátý nejprodávanější čínský vůz v Evropě najdete na dalším listu.

Pokračování 2 / 10

9. nejprodávanější čínský vůz v Evropě: MG Marvel R

Jeden z tradičních britských výrobců automobilů MG v minulosti působil také na českém trhu, kde je dodnes poměrně známý jeho roadster MGF s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. Od dob, kdy značka tento model prodávala, se však mnohé změnilo.

Původní automobilka MG Rover se totiž začátkem nového tisíciletí propadala do stále hlubších problémů, až ji nakonec v roce 2005 odkoupila čínská společnost Nanjing Automobile Group, později součást koncernu Saic – největšího výrobce automobilů v Číně. Pod novým vedením se pak začalo pracovat na znovuvzkříšení značky. Vývojové centrum sice zůstalo ve Velké Británii, výroba se však kompletně přesunula do Číny.

Devátým nejprodávanějším čínským vozem na evropském trhu bylo zkraje roku čistě elektrické SUV MG Marvel R. Těchto vozů se za dva první měsíce prodalo celkem 362.

MG Marvel RMG Marvel R | MG

Pokračování 3 / 10

8. nejprodávanější čínský vůz v Evropě: Xpeng G9

Značka Xpeng představila svoji vlajkovou loď G9 přede dvěma lety. Luxusně pojatý elektromobil patří k nejrychleji se nabíjejícím SUV světa. Model G9 nabízí dojezd až 702 kilometrů na jedno nabití. Všechna provedení mají maximální rychlost omezenou na 200 kilometrů za hodinu. Zadokolky z 0 na 100 kilometrů v hodině zrychlí za 6,4 sekundy a čtyřkolky za 3,9 sekundy. Za první dva měsíce se těchto vozů v Evropě prodalo celkem 530.

Xpeng G9Xpeng G9 | Xpeng

Pokračování 4 / 10

7. nejprodávanější čínský vůz v Evropě: BYD Dolphin

Čínská společnost BYD přišla na evropský trh s plně elektrickým modelem Dolphin v loňském roce. Kompaktní hatchback s nízkou cenovkou má být odpovědí na Volkswagen ID.3 nebo Renault Megane E-Tech. Vůz má zaujmout především nízkou cenou. Ta začíná na částce 29 990 eur, tedy zhruba 710 tisíc korun. BYD udává, že Dolphin ujede 310 až 427 kilometrů. Těchto vozů se za první dva měsíce letošního roku prodalo celkem 987.

BYD DolphinBYD Dolphin | BYD

Pokračování 5 / 10

6. nejprodávanější čínský vůz v Evropě: MG5

Elektrické kombi MG5 Electric patřilo loni k jedněm z nejočekávanějších elektromobilů na českém trhu. K dispozici jsou dvě specifikace. Levnější se jmenuje Emotion, disponuje elektromotorem o výkonu 130 kW (177 koní) a kapacitou akumulátoru 50,3 kWh, která má stačit k ujetí 320 kilometrů v kombinovaném provozu. Tato verze stojí necelých 900 tisíc korun. Modelu MG5 Electric se prodalo 1029.

MG5 ElectricMG5 Electric | MG

Pokračování 6 / 10

5. nejprodávanější čínský vůz v Evropě: BYD Seal

Seal znamená tuleň a verze tohoto modelu jsou rozděleny následovně – Standard Range Elite, Standard Range Premium, Long Range a Long Range Performance. Pod slovíčkem Standard nalezneme vždy baterii o kapacitě 61,4 kWh, zatímco Long nabízí větší baterii o kapacitě 82,5 kWh. 

Dle čínské metody CLTC ujede verze Long Range 700 km. Long Range Performance jako jediná verze s pohonem všech kol a dvěma motory ujede na plné nabití „pouze“ 650 km, se systémovým výkonem 390 kW se ale z 0 na 100 km/h dostane za 3,8 vteřiny. Těchto vozů se prodalo 1082. Cena se pohybuje okolo milionu korun.

BYD SealBYD Seal | BYD

Pokračování 7 / 10

4. nejprodávanější čínský vůz v Evropě: BYD Atto

Čtvrtým nejprodávanějším čínským modelem je crossover Atto od automobilky BYD. Těchto vozů se prodalo 2132. Vůz s dojezdem 400 kilometrů patří mezi levnější kousky čínské automobilky. Zaplatíte okolo 900 tisíc korun.

BYD Atto 3BYD Atto 3 | BYD

Pokračování 8 / 10

3. nejprodávanější čínský vůz v Evropě: MG HS

U modelu MG HS už začínají být čísla prodejů zajímavější. Za první dva měsíce jich původem britská automobilka prodala celkem 7795. SUV loni dostalo nové přední světlomety, výraznější masku chladiče, přepracovaný nárazník, koncová světla s odlišnou grafikou, osmnáctipalcová kola s novým designem a šedý lak Iron Grey. Nutno dodat, že tento vůz není elektromobil. Zájemce však zaujme nízkou pořizovací cenou, která začíná na částce 569 900 korun.

MG HSMG HS | MG

Pokračování 9 / 10

2. nejprodávanější čínský vůz v Evropě: MG4

Začátkem loňského léta se také v Česku začal prodávat nový čínský elektromobil se slavnou britskou značkou. Elektrické MG4 zaujalo zájemce o dostupnější elektromobilitu zajímavou cenovou politikou, protože na náš trh přijelo se základní cenou od 779 900 korun. Základní variantu s nejmenším 51kWh akumulátorem za tyto peníze koupíte i dnes, ale nově se v oficiálním ceníku objevuje i nová nejvýkonnější verze s novým největším akumulátorem a cenou pod milion korun.

MG4 Exclusive 77, jak se novinka oficiálně jmenuje v českém ceníku, slibuje maximální městský dojezd v cyklu WLTP až 708 kilometrů, kombinovaný nejdelší dojezd pak až 520 kilometrů. Novým standardem je i výrazně svižnější dynamika – s okamžitým točivým momentem 350 newtonmetrů akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy.

Těchto vozů se začátkem roku prodalo celkem 8805.

MG4 ElectricMG4 Electric | MG

Pokračování 10 / 10

Nejprodávanější čínský vůz v Evropě: MG ZZ

První tři příčky prodejů ovládla značka MG. Vůbec nejprodávanějším modelem v Evropě se pak stal právě model ZS, kterého se za první dva měsíce letošního roku prodalo celkem 14 085 vozů. Důležité je zmínit, že vůz je možné koupit jak ve verzi elektromobilu, tak se spalovacím motorem.

Verzi se spalovacím motorem je možné koupit od 400 tisíc korun, elektromobil pak od zhruba 850 tisíc korun. Podrobné parametry vozu najdete zde.

MG ZS 1.0 TGDI aut.MG ZS 1.0 TGDI aut. | Svět motorů/Michal Kollert