E-shopy využívají hlad po jídle a rychle expandují

Byznys v současnosti rozšiřuje e-shop s potravinami Košík.cz.

Byznys v současnosti rozšiřuje e-shop s potravinami Košík.cz. Zdroj: Košík.cz

Novou vlnu expanze zahájil aktuálně Rohlík.cz.
E-shopy budují nové sklady. (ilustrační foto)
Dodávka e-shopu s potravinami Košík.cz.
4
Fotogalerie

Internetoví prodejci potravin zažívají v současnosti rekordní nákupní horečku. Poptávka po on-line nákupech vyskočila o stovky procent. E-shopy s jídlem kvůli tomu zvětšují sklady a rozšiřují byznys. Kolik je bude expanze stát, ale neuvedly.

„V první řadě dále investujeme do současného distribučního centra, rozšiřujeme chlazenou část skladu, čímž získáme asi pětinu nové kapacity,“ řekl generální ředitel e-shopu Košík.cz Tomáš Jeřábek.

„V pokročilém stadiu je rozjezd vlastních menších distribučních skladů, které bychom provozovali s kompletním outsourcingem logistiky,“ dodal.

V řádu týdnů chystá obchod další vlnu zásadnější expanze do regionů. V Praze zahájil Košík též rozvoz hotových jídel z restaurací. 

Nové projekty ohlásil i konkurenční Rohlík.cz. Rovněž se pustil do rozvozu hotových jídel. Navíc Rohlík začal vozit trvanlivé potraviny po celém území České republiky.

Od pondělí 6. dubna plánuje firma podnikatele Tomáše Čupra spuštění služby RohlíkMini. Umožní nákup základních potravin. „Pro RohlíkMini otevíráme ve spolupráci s externími partnery nové menší sklady v regionech,“ uvedla mluvčí firmy Zdeňka Svoboda Kuhnová. 

K prodejcům jídla se připojily zařazením trvanlivých potravin do svého sortimentu také dva největší internetové obchody Mall a Alza. „Provoz na našem webu je oproti loňskému roku dvojnásobný a zákazníci u nás už zdaleka nepořizují jen elektroniku a spotřebiče,“ sdělil generální ředitel Mall Group Oldřich Bajer. 

„Vracejí se častěji a těch potřeb u nás řeší čím dál více včetně každodenních věcí. A k tomu patří i potraviny,“ dodal.

Expanze prodejců jídla a potřeby dalších obchodníků vyvolaly čilý ruch na trhu skladových nemovitostí. „Současnou masivní poptávku po volných skladech, ale i po paletových místech u logistických společností sledujeme u všech firem napříč trhem,“ popsal situaci ředitel poradenské společnosti 108 Agency Jakub Holec. 

„Jestliže jsme dříve řešili jednu dvě poptávky měsíčně, tak teď jich máme pět týdně,“ podotkl.

On-line nákupy potravin se v březnu meziměsíčně zvýšily o více než 300 procent, vyplývá z údajů agregátoru přepravních služeb Balíkobot.cz. Velké nárůsty potvrzuje též nákupní rádce Heureka.cz.

„Co se týče trvanlivých potravin v kategoriích, které na Heurece máme, sledujeme nárůsty až na trojnásobek. Například prodeje chlebových směsí se zvedly o 290 procent nebo mouky o 120 procent,“ uvedl Michal Buzek, šéf analytiků Heureky. 

Podle retailových konzultantů z firmy Nielsen frekvence nákupů v kamenných prodejnách třetí březnový týden výrazně klesla. Avšak průměrná velikost nákupního koše se zvedla o 44 procent.